اعتراض عشیره‌های جنوب عراق به حملات رژیم متجاوز ترکیه

رییس عشیره ابو عوجه که یکی از عشیره‌های بزرگ جنوب عراق است، از حکومت عراق درخواست می‌نماید، تصمیم جدی برای توقف حملات دولت ترکیه به باشور  کوردستان اتخاذ کند و می‌گوید:"دولت ترکیه می‌خواهد کرکوک، موصل و مناطق دیگر عراق را اشغال نماید."

عماد البزونی رییس عشیره ابو عوجه در جنوب عراق که یکی از عشایر سرشناس بصره است، در دیدار با روژ نیوز در رابطه با حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه گفت:"ترکیه همیشه برای اشغال عراق بهانه‌تراشی می‌کند. آن‌ها همیشه برای تحقق رؤیای عثمانی‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند."

وی همچنین از حکومت عراق درخواست نمود در مقابل اشغالگری‌های دولت ترکیه و جنایاتی که در مقابل غیر نظامیان و مردم بی‌گناه مرتکب می‌شود، سکوت نکنند.

این رییس عشیره نگرانی خود را از موضع‌گیری مسئولین عراقی اعلام کرده و گفت:"باید حکومت عراق به صورت جدی و مؤثر کار کند. انتشار بیانیه و توئیت سودی ندارد و بر حملات ترکیه تأثیری نخواهد گذاشت. باید نیروهای سیاسی همیشه حکومت را تحت فشار قرار دهند تا حملات ترکیه را که به سطحی بسیار خطرناک رسیده ‌است، متوقف نمایند."

عماد البزونی به هماهنگی داخلی در عراق برای اشغالگری دولت ترکیه اشاره کرد و گفت:"برخی از سیاست‌مداران بغداد و هولیر با آنکارا منافع مشترکی دارند. زمانی‌ که ترکیه چند روز پیش حملات جدیدی را انجام داد، به آن‌ها چراغ سبز نشان دادند."

وی همچنین در مورد توطئه‌های دولت ترکیه گفت:"دولت ترکیه برای اشغال کرکوک، موصل و مناطق دیگر عراق برنامه‌ریزی کرده‌ است. ما به‌عنوان عشیره‌های جنوب عراق این تجاوزات دولت ترکیه را رد کرده و محکوم می‌نماییم و درخواست می‌کنیم این حملات متوقف شود."