اتژباریتا: لازم است عبدالە اوجالان بتواند با وکلای خود ملاقات داشتە باشد

اویانا اتژباریتا عضو پارلمان منطقە خودمدیریتی باسک در اسپانیا اعلام نمود کە لازم است عبدالە اوجالان، رهبر خلق کورد بتواند با وکلای خود ملاقات داشتە باشد.

اویانا اتژباریتا عضو پارلمان منطقە خودمدیریتی باسک در اسپانیا اعلام نمود کە لازم است عبدالە اوجالان، رهبر خلق کورد بتواند با وکلای خود ملاقات داشتە باشد و در اینبارە از نهادهای اتحادیە اروپا درخواست نمود کە بر ترکیە فشار وارد کنند.

اویانا اتژباریتا عضو پارلمان منطقە خودمدیریتی باسک با بخش اسپانیایی خبرگزاری فرات گفتگو کردە و اعلام نمود کە آنها هموارە تلاش کردەاند تا رهبر خلق کورد، عبدالە اوجالان از زندان شود.

در این گفتگو اویانا اتژباریتا عضو پارلمان منطقە خودمدیریتی باسک در اسپانیا خاطر نشان ساخت  کە اوجالان از دوستان بزرگ میهن باسک بە شمار می رود. وی در ادامە افزود خلق باسک کە با تجربە رهبران جنبشهای رهایی ملی آشنایی دارد میداند کە بە دلیل ارتباطات اتحادیە اروپا و شورای اروپا با ترکیە مسئلە آقای اوجالان مورد بررسی قرار نمیگیرد،  اما در رابطە با دیدار کمیتە منع شکنجە شورای اروپا از امرالی لازم است کە سریعا بە ترکیە فشار وارد شود تا وکلا و اعضای خانوادە بتوانند با وی دیدار داشتە باشند. آقای اوجالان رهبر ملی کورد است و از حمایت خلق خود برخوردار است. خواهان راە حلی صلح آمیز برای مسئلە کورد است و از نمادهای اصلی برای پایان دادن بە جنگ و خشونت است.

اویانا اتژباریتا عضو پارلمان منطقە خودمدیریتی باسک در خاتمە ضمن اشارە بە حملات ارتش ترک بە نیروهای گریلا با سلاح شیمیایی نیز اظهار داشت: از نظر من، واقعیات و دادەهایی کە مبنای گزارش را شکل دادە اند بسیار جدی و مهم بودە  و ما از سازمان منع تولید و گسترش سلاحهای شیمیایی درخواست می کنیم کە در رابطە با این موضوع تحقیق کند. نباید اجازە داد کە در این رابطە ترکیە بدون مجازات گذاشتە شود.