اولین روز ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«راهپیمایی احترام به اراده» به پایان رسید

اولین روز ‌«راهپیمایی احترام به اراده» که از شهرهای کوردستان و ترکیه به سوی جولمرگ آغاز شده بود، به پایان رسید.

‌«راهپیمایی احترام به اراده»

از سوی حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها ‌‌(دم پارتی) علیه مصادره شهرداری جولمرگ ‌‌«راهپیمایی احترام به اراده» آغاز شد. کسانی که از شهرهای ترکیه و کوردستان راهپیمایی را شروع کردند، امروز پس از بیانیه مطبوعاتی در وان، راهپیمایی ۶ روزه را شروع کردند.

ریاست مشترک کل دم پارتی‌، تونجر باکرهان‌، بسیاری از نمایندگان پالمان، شهرداران مشترک، نمایندگان نهاد‌های مدنی و خلق از مرکز شهر وان به سوی منطقه پاییزآوا به راه افتادند. راهپیمایان که در راه از سوی خلق با تشویق و سردادن شعار مورد استقبال قرار گرفتند، با سردادن شعار تا به منطقه کوروباش راهپیمایی کردند. در این راهپمیایی بارها شعارهای ‌«ما به قیم‌ها اجازه نخواهیم داد» و ‌«جولمرگ از آن ما است» سرداده شد و دف‌نوازی تا مقصد ادامه داشت.

پس از راهپیمایی ۱۵ کیلومتر، راهپیمایان به منطقه پاییزآوا رسیدند. زمانیکه هوا تاریک شد، راهپیمایان فلاشر تلفن‌های همراه خود را روشن کردند. راهپیمایان به پارک نوردوز در مقابل پاییزآوا رسیدند و در آنجا یک ارزیابی کوتاه انجام دادند. در پارک از راهپیمایان با غذا و نوشیدنی پذیرایی شد، پس از صرف غذا راهپیمایان به رقص و پایکوبی پرداختند. در همان پارک چادر برپا شد و راهپیمایان شب را در آنجا سپری خواهند کرد.

راهپیمایان ساعات سحرگاه فردا به سوی محله خوشَبه به راه خواهند افتاد و فرداشب نیز در آنجا خواهند بود.