ای‌اس‌پی خواستار ایستادگی در برابر اشغال شد

حزب سوسیالیست فرودستان (ای‌اس‌پی) خواستار ایستادگی در برابر حملات دولت متجاوز ترکیه به باشور کوردستان شد.

واکنش‌ها علیه حملات اشغالگرانه

ای‌اس‌پی-کوردستان با انتشار بیانیه‌ای کتبی نوشت: «رژیم اشغالگر و فاشیست ترکیه هفته‌هاست به حملات خود به باشور کوردستان به ویژه به آمیدی و سرگل ادامه می‌دهد. روستاهای منطقه را بمباران می‌کند و با این کار روستاها را خالی از سکنه کرده است.»

ای‌اس‌پی-کوردستان در بیانیه خود اعلام کرد که دولت ترکیه از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی گرفته تا سلاح‌های شیمیایی که استفاده از آن در قوانین بین المللی به عنوان جرم علیه بشریت تعریف شده است، استفاده می‌کند و اعلام کرد که علیرغم اقدامات دولت ترکیه، «مبارزه فداکارانه گریلا» شکست نخورده است.

همچنین در این بیانیه به همکاری حزب دمکرات کوردستان با دولت ترکیه توجه شده و آمده است: «بدون شک همکاری حزب دمکرات کوردستان با متجاوزان نقش عمده‌ای در این حمله اشغالگرانه دارد. به دلیل این همکاری، امروز اشغال به عمق ۴۰ کیلومتر در خاک باشور کوردستان و تعداد پایگاه‌های نظامی ارتش متجاوز در دهوک و هولیر به ۸۰ پایگاه رسیده است. در حالی که ارتش اشغالگر ترکیه سطح اشغال خود را افزایش می‌دهد، حزب دمکرات کوردستان نیز سطح خیانت و همکاری را افزایش می‌دهد.»

ای‌اس‌پی با بیان اینکه این حملات اشغالگرانه در مقابل چشم جهانیان انجام می‌شود گفت: «اولین هدف دولت اشغالگر ترکیه در این اشغال، نابودی رهبری پ‌ک‌ک است. بعد از آن، تحقق رویاهای میثاق ملی هدف بعدی است.»

ای‌اس‌پی در پایان بیانیه خود خواستار مبارزه با اشغالگری شد و گفت: «جنگ، فقر زحمتکشان ما را افزایش می‌دهد. به همین دلیل است که خلق ما و همه کارگران چپ باید در صف انسانیت و مبارزه و شرف و آزادی جای بگیرند.»