باشاران: با پولی که از ما می گیرند ما را بمباران می کنند

اتحادیه کار و آزادی در آدانا نشستی را برگزار کرد. آیشه باشاران، سخنگوی شورای زنان حزب دمکراتیک خلقها، به بودجه ای که صرف جنگ می شود اشاره کرد ...

اتحادیه کار و آزادی در آدانا نشستی را برگزار کرد. آیشه باشاران، سخنگوی شورای زنان حزب دمکراتیک خلقها، به بودجه ای که صرف جنگ می شود اشاره کرد و گفت: با پولی که از ما می گیرند، ما را بمباران می کنند. اتحادیه کار و آزادی با شعار «اکنون وقت کار و آزادی است» نشستی مردمی در آدنا برگزار کرد. بسیاری از نمایندگان STK، نمایندگان احزاب متحد، نمایندگان اتحادیه کار و آزادی و بسیاری از افراد مختلف در این نشست حضور داشتند.

عایشه آجار باشاران سخنگوی شورای زنان حزب دمکراتیک خلقها در این نشست سخنرانی کرد و توجه ها را به بودجه جنگ جلب کرد. باشاران با بیان اینکه با پولی که از آنها می گیرند آنها را بمباران می کنند، ادامه داد: این حکومت باید از ما حمایت کند، در آینده کشور مشارکت داشته باشد اما هر روز با بودجه ای که از ما می گیرند موجب عمیق تر شدن جنگ می شوند. این ذهنێت AKP-MHP است. اتحادیه در برابر این ذهنیت چه می کند؟ هیچ راه حلی برای مشکل کوردها وجود ندارد. راه حلی برای برابری زنان وجود دارد؟ برای مشکلات کارگران و کارگران راه حلی وجود دارد؟ برای غارت منابع طبیعی راه حلی وجود دارد؟ راه حلی وجود ندارد. بنابراین اتحادیه کار و آزادی اتحاد حقیقی قرن برای همزیستی در ترکیه است. اتحادیه کار و آزادی، اتحاد همه ستمدیدگان.

 باشاران خاطرنشان کرد که آنها نیز مانند حزب دمکراتیک خلقها حزب اتحاد هستند و اینگونه ادامه داد: برابری و آزادی را برای این کشور به ارمغان خواهیم آورد. ما کشوری خواهیم ساخت که در آن زنان به طور برابر و آزاد و بدون ترس از تجاوز زندگی کنند. کشوری می سازیم که در آن کودکان 6 ساله مورد آزار و اذیت قرار نگیرند و آزارگران مجازات شوند. ما یک نظام و همزیستی شرافتمندانه خواهیم ساخت که کوردها در این کشور بتوانند زندگی بدون تبعیض و مسالمت آمیزی داشته باشند. ما صلح شرافتمندانه و اتحاد کار و آزادی خواهیم ساخت. ما سرپرستان دستنشانده را به خانه می فرستیم و شهرداری ها را به صاحبان واقعی آنها می سپاریم. در برابر موانع، موانع حکومت را برطرف خواهیم کرد. ما به رنج های مهاجران پایان خواهیم داد و با همزیستی شرافتمندانه باهم زندگی مشترکی را خواهیم ساخت. جوانان آینده خود را در این کشور خواهند یافت و به دنبال رفتن از کشور نخواهند بود.  ما این را با اتحادیه کار و آزادی، اتحاد و حمایت زنان، کارگران و کوردها خواهیم ساخت.»

هیئتی از پلتفرم اتحاد زنان کورد از جنوب کوردستان بازدید کرد

هیئتی از پلتفرم اتحاد زنان کورد برای ارزیابی توسعه در چهار بخش کوردستان و حملات علیه ملت کوردستان به جنوب کوردستان سفر کرد. هیئت زنان شمال کوردستان متشکل از نمایندگان مجلس، اعضای احزاب سیاسی، دانشگاهیان و اعضای پلتفرم اتحاد زنان کورد، وارد جنوب کردستان شد. این هیئت که از نوران ایمیر، نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (حزب دمکراتیک خلقها) در مجلس و عضو پلتفرم، گلشن سنجار، جانشین رئیس مشترک حزب مناطق دموکراتیک (DBP) و عضو پلتفرم، آکادمیسین اوین آدن، و زینب دینچر، عضو حزب آزاد کردستان متشکل شده است، نشست هایی در جنوب کوردستان برگزار خواهد کرد. خاطرنشان می شود این هیئت 3 روز در اربیل می ماند و سپس به سلیمانیه سفر می کنند. قرار است این هیئت امروز از اتحادیه پارلمانتاران کوردستان بازدید کند. همچنین اعلام شد که در این دیدارها وضعیت چهار بخش کوردستان و حملات علیه ملت کورد ارزیابی خواهد شد.