برگزاری تجمعات اعتراضی در اعتراض به مسمومیت‌های دانش‌آموزان

جمعی از معلمان همراه با خانواده‌های دانش‌آموزان به منظور ابراز اعتراض نسبت به مسمومیت‌های اخیر دانش‌آموزان و اقدام‌های پوشالی مسئولین، مقابل اداره آموزش و پرورش چندین شهر و استان تجمعات اعتراضی برگزار کردند.

وقایع مسمومیتهای زنجیره‌ای دانش‌آموزان بویژه دانش‌آموزان دختر در مدارس و عدم رسیدگی مسئولین دولتی، مدتی است که منجر به خشم و اعتراض معلمین و خانواده‌های دانش‌آموزان و آحاد خلق‌های ایران و روژهلات کوردستان گشته است. در چارچوب فراخوان منتشر شده‌ی اخیر، امروز در بسیاری از شهرهای روژهلات کوردستان و ایران معلمین، خانواده‌های دانش‌آموزان و اهالی شهر با برپایی تجمعات اعتراضی خشم و اعتراض‌شان نسبت به این وقایع نشان دادند.

در سنه، معترضان شعار «مرگ بر طالبان، چه ایران چه افغان» را سرمی‌دهند.

معترضان در کرج نیز شعارهای «آهای آهای نشستەها مسموم بعدی از شما» و «فریاد فریاد از این همه بی داد» را سرداده و همچنین پلاکاردهایی با نوشته‌هایی مانند «تحجر طالبان دشمن خاک ایران» و «امنیت مدارس را تامین کنید» را در دست دارند.

در مشهد نیز تظاهرکنندگان با تجمع در مقابل اداره کل آموزش و پرورش و سر دادن شعار «وزیر بی کفایت استعفاء استعفاء»، خواستار کناره‌گیری وزیر آموزش پرورش شدند.

رشت، بابل، شیراز، اردبیل، لاهیجان، اهواز، اصفهان، رشت، کرماشان، سقز، هرسین، تهران و... نیز از دیگر شهرهای برپا کننده‌ی اعتراضات در واکنش به مسمومیت‌های سریالی و مرموز دانش‌آموزان بوده‌اند.

همچنین بر اساس تصاویر و ویدیوهای منتشر شده در مریوان و دیواندره جو شدید امنیتی برقرار شده است. لازم به ذکر است که مردم در خیابان جمهوری تهران با سردادن شعار «مرگ بر حکومت بچه‌کش» مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان را محکوم کردند.

مسمومیت‌های عجیب دانش‌آموزان ٣ ماه پیش از مدارس قم آغاز و به سراسر شهرهای ایران سرایت کرد. این در حالی است که دولت ایران با فرافکنی و دروغ‌های همیشگی در ابتدا عمدی بودن این مسمومیت‌ها را رد و بعد از ٣ ماه و با تداوم و افزایش آنها، به عمدی بودن این جنایت اعتراف کرد.