بستگان زندانیان در حضور وزیر دادگستری ترکیه از انزوای تحمیلی بحث کردند

بستگان زندانیان که با وزیر دادگستری ترکیه، ییلماز تونج ملاقات نمودند، انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را بیان کردند. تونج که تحمیل انزوا را انکار می‌کرد، گزارش را به او نشان دادند.

انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان

بستگان زندانیان و نمایندگان پارلمان حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها ‌‌(دم پارتی)، نوروز اویسال و دیلان کنت در ساختمان وزارت دادگستری با وزیر دادگستری‌‌، ییلماز تونج ملاقات کردند.

تونج، قبل از عید قربان، قبل از جلسه کمیسیون تحقیقات حقوق بشر ‌(اه‌ا‌ک‌) ملاقات کردند.

یگانه موضوع این جلسه‌: رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان

در این ملاقات بستگان زندانیان توجه‌ها را به انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و کنش‌های اعتراضی که از سوی زندانیان آغاز شده است، معطوف داشتند. بستگان زندانیان اعلام کردند که مشکلات زندانیان بدلیل انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد در امرالی می‌باشند و مشخص کردند که این ۴۰ ماه است که هیچ آگاهی از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان گرفته نشده و این یک عمل غیرحقوقی می‌باشد.

وزیر دوباره منکر انزوای تحمیلی شد

وزیر تونج ادعا کرد که انزوای تحمیلی وجود ندارد. تلاش کرد تا بستگان زندانیان را که مصممانه از انزوای تحمیلی بحث می‌کردند را ساکت کند. اما بستگان زندانیان اعلام کردند که تا زمانیکه این انزوای تحمیلی از میان برداشته نشود به کنش‌های خود ادامه خواهند داد.

گزارش‌های تحمیل انزوا را ارائه دادند

از سوی دیگر نمایندگان پارلمان از حزب دم پارتی به وزیر دادگستری ترکیه یادآوری کردند که انزوای تحمیلی در گزارش‌های کمیته منع شکنجه اروپا ‌(سی‌پی‌تی) و تصمیم اتخاذ تدبیر سازمان ملل متحد مشخص و اعلام شده است.

نمایندگان گزارش ۲۰۲۳ دفتر حقوقی آسرین نیز که در آن به انزوای تحمیلی و تغییرات در وضعیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، درج شده بود را به وزیر دادگستری ارائه دادند. همچنین نمایندگان گزارشی که تدابیر هیئت نظارت و اداری، که از آزادی زندانیان مانع می‌شود، مشکلات تندرستی و مشکلات بسیار دیگری نیز که در آن درج شده بود را نیز به وزیر دادگستری تحویل دادند.