بولدان: آن سیلی نشانه دشمنی با کوردها است

استانبول - پروین بولدان ریاست مشترک حزب دمکراتیک HDP حمله پلیس به فرهاد انجو رئیس مشترک HDP در استانبول را محکوم کرد...

پروین بولدان ریاست مشترک حزب دمکراتیک HDP حمله پلیس به فرهاد انجو رئیس مشترک  HDP  در استانبول را محکوم کردە و گفت: " اقدام پلیس  فقط زدن یک سیلی بود، بلکه نشانه خصومت با کوردها است". روز گذشته در راهپیمایی در کادیکوی که به منظور پایان دادن به انزوای رهبر پ.ک.ک عبدالله اوجالان و زندانیان بیمار و زندانیانی که اعدام آنها لغو شده است، صورت گرفت، پلیس به فرهاد انجو، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در استانبول و شهرواندان حمله کرد. ریاست مشترک حزب مناطق دموکراتیک (DBP) و روسای مشترک (HDP) پروین بولدان و مدحت سنجار و بسیاری از نمایندگان HDP پس از حمله مذکور، در مقابل ساختمان حزب در کادیکوی بیانیه ای صادر کردند. 

بولدان در این بارە گفت:  آنچه کە رخ داده است همچون لکە ننگی بر پیشانی دموکراسی، عدالت و قانون ترکیه است و اینگونه ادامه داد: آنان بار دیگر با حمله و محاصره قدرتی که هیچ چیزی را تحمل نمی کند، با حکومت AKP و پلیس هایی که از آنها اجازه می گیرند، مواجه شدە اند.

عدم تحمل اراده ملت

بولدان خاطرنشان کرد که روز گذشته در استانبول به مادرانی که نزدیک به یک سال است که خواهان عدالتند اجازه داده نشد که بیانیه صادر کنند و اظهار داشت: آنها مادران را مورد ضرب و شتم قرار داده و بازداشت نمودند، همچنین دوستان جوان ما که همراه مادران بودند نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بازداشت شدند. دیروز هم با مشت به صورت رئیس شهر ما فرهاد انجو کوبیده و بازداشتش کردند. این بی عدالتی و بی قانونی که در حق فرهاد انجو انجام شده است، نشان از عدم تحمل اراده استانبول، اراده مردم روبوسکی و عدم تحمل خانواده هایی است که بستگان خود را از دست داده اند. دیروز اینجا فقط به فرهاد انجو حمله نشد، بلکه به مادران و دوستان جوان ما و ملت ما حمله کردند و آنها را کتک زدند و او را به شیوەای ناحق بازداشت کردند". بولدان با یادآوری اینکه این حمله در یازدهمین سالگرد کشتار روبوسکی صورت گرفت، گفت: این مشت نه تنها به فرهاد انجو، بلکه به صورت مردم روبوسکی نیز زده شده است. بولدان در ادامه سخنان خود اینچنین گفت: افرادی که این شیماق را به صورت انجو زدند، به خوبی می دانیم که این جسارت را از وزیر امور داخلی این کشور، از مسئولان این کشور، از قدرت و حکومت AKP می گیرند. این شیماق فقط یک شیماق نیست، بلکه نشانه دشمنی با کوردها است، نشانه دشمنی با HDP است. نشانه بی عدالتی و بی قانونی در سیاست دموکراتیک است." بولدان خاطرنشان کرد که مردم روبوسکی در مقابل شما زانو نخواهند زد، بلکه این شمایید که زانو خواهید زد، و ادامه داد: HDP خواست میلیون ها نفر است و این حمله و محاصره را محکوم می کند.