بیانیه ١۴ فعال سیاسی و مدنی در محکومیت قتل‌عام خلق بلوچ و قتل بهنام محجوبی

امضا کنندگان بیانیه آحاد افراد جوامع ساکن در ایران را خطاب قرار داده و هشدار داده‌اند که در صورتی که به گفته‌ی بیانیه «این فرقه خونخوار به زندگی پلشت‌شان ادامه دهند» سرنوشت همه مثل سوختبران [بلوچ] و کولبران [کورد] خواهد شد.

١۴ فعال سیاسی و مدنی ایرانی در محکومیت قتل‌عام مردم از سوی رژیم جمهوری اسلامی بیانیه‌ای منتشر کرده و خواستار همسبتگی ملی برای سرنگونی رژیم حاکم بر ایران شدند.

متن سومین بیانیه رسمی فعالان سیاسی و مدنی موسوم به «بیانیه ١۴ نفر» به شرح زیر است.

ملت شریف ایران، جامه سیاه این مصیبت ملی ۴۳ ساله شد و هنوز اشک وداع «بهنام محجوبی»مان خشک نگشته بود که داغ فرزندان محروم و مظلوم سراوان را بر دل‌های خون شده ملت نهادند.

این تکرار تلخ، و این استبداد دینی تا آخرین لحظه حکومت ستمگرش قربانی خواهد گرفت اگر من‌ و تو ما نشویم.

باید رخت سیاه مصیبت را بدور انداخت و برای بازپس ستاندن میهن ویران گشته‌مان و برقراری صلح و عزت و آزادی رخت همبستگی پوشید که با دیو سخن از مهر بیهوده است!

عاقبت قتل‌عام سوخت‌بران و کولبران عاقبت توست و فرجام بهنام محجوبی سرانجام همه زندانیان سیاسی، عقیدتی، و مدنی و حتی فعالان محیط زیست و در جان کلام همه آزادگان است، اگر این فرقه خونخوار همچنان به زندگی پلشت‌شان ادامه دهند.

بهنام محجوبی زنده است، ما هر کدام یک بهنام هستیم آنچنان که شهدای سراوان زنده‌اند و در کنار خانواده محترم آن سوگواران به رژیم جمهوری اسلامی «نه» می‌گوئیم

و آخر آنکه؛ مردم سرتاسر جهان، سازمان ملل متحد، کنشگران و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری، بدانند و آگاه باشند که این اولین بار نیست و آخرین بار نخواهد بود که رژیم جمهوری اسلامی جان مردم بیگناه و آزادیخواهان را هدف ایدیولوژی کور خود قرار می‌دهد.

ما به عنوان مخالفین نظام جمهوری اسلامی در درون کشور یکبار دیگر «نه به جمهوری اسلامی» را محکم‌تر از پیش تکرار و این «نه بزرگ» را بعنوان محور مشترک و آغاز فصل «همبستگی ملی» مطرح می‌کنیم.

سگ کند آهنگ درویشان به خشم

درکشد مه خاک درویشان به چشم

جمعی از امضاکنندگان دو بیانیه۱۴+۱۴

۱-خانم گوهر عشقی(مادر ستار بهشتی) .بیانیه ۱۴

۲-  محمد نوری‌زاد ..... بیانیه ۱۴

۳- هاشم خواستار ......بیانیه ۱۴

۴- کمال جعفری یزدی ...... بیانیه ۱۴

۵- محمد حسین سپهری .... بیانیه ۱۴

۶- عباس واحدیان شاهرودی .... بیانیه ۱۴

۷-جواد لعل محمدی ..... بیانیه ۱۴

۸-محمد مهدوی فر .... بیانیه ۱۴

۹-محمد کریم بیگی .... بیانیه ۱۴

۱۰- رضا مهرگان ... بیانیه ۱۴

۱۱-فاطمه سپهری .... بیانیه ۱۴+۱۴

۱۲-شهلا جهان بین .... بیانیه ۱۴+۱۴

۱۳-نرگس منصوری...... بیانیه ۱۴+۱۴

۱۴-نصرت بهشتی...... بیانیه ۱۴+۱۴