بیانیه‌ انجمن‌های صنفی معلمان ایران و کوردستان محکومیت برخوردهای خشونت آمیز

انجمن صنفی معلمان مریوان و سروآباد و شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در بیانیه‌های جداگانه‌ای ضمن محکومیت برخوردهای خشونت آمیز و مرگبار نیروهای سرکوب‌گر رژیم با دانش آموزان در جریان قیام سراسری خلق‌های ایران، خواستار حمایت‌های مردمی از نسل آینده ساز سرزمین ایران شدند.

انجمن صنفی معلمان مریوان و سروآباد در ابتدای بیانیه‌ی خود ضمن انتقاد شدید از وزیر آموزش و پرورش رژیم و با اعلام اینکه او حرمت آموزش و پرورش را به کلی زیر سوال برده و ثابت کرده‌ که فاقد هر نوع تدبیری برای محاظت از دانش آموزان و مدارس است، مینویسد: اگرچه وضعیت مریوان و سروآباد آئینه‌ای تمام قد بلوچیستان به خون غلتیده و اردبیل به غم نشسته نیست، اما حال روز مریوان و سروآباد نیز تعریفی ندارد.

این انجمن با اشاره به هجوم نیروهای انتظامی به مدارس و سرکوب بی رحمانه دانش آموزان، میگوید: مدارس دیگر مکانی امن برای آموزش و یادگیری و گردش آزاد اطلاعات نیستند، بلکه به مکانی برای شناسایی، دستگیری، ربایش و اذیت و آزار دانش‌آموزان و معلمان معترض تبدیل شده‌اند. ما معلمان هر نوع تحقیر و بازداشت و زندان و سرکوب را تحمل کردیم تا از مدرسه و کودکان صیانت کنیم. اما همه این تلاش ها در بلوچستان، اردبیل، سروآباد و سنندج سلاخی شد.

امروز انجمن صنفی معلمان مریوان و سروآباد کوردستان بیش از آنچه که نگران وضعیت این عزیزان و آینده کودکان و آموزش باشد نگران جان کودکان است و از همکاران خود می‌خواهیم که در این روزهای حساس، با هشیاری بیشتری در مدارس حاضر شوند، و از دانش آموزان مراقبت کنند.

انجمن صنفی معلمان مریوان و سروآباد در پایان در حمایت از قیام سراسری خلق‌های ایران، اعلام کرد که امروز اسرا پناهی دیگر فقط دختر یک مادر اردبیلی نیست، اسرا دختر همه‌ی مادران کوردستان نیز هست. امروز اشک زاهدان از چشمان مریوان و سروآباد سرازیر می‌شود ما گلوی کودکان ایران هستیم. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در بیانیه‌ی خود با عنوان " از خون جوانان وطن مینوشند" خطاب به حکومت ایران مینویسد: شما آمران و عاملان سرکوب سیستماتیک، در این روزهای تاریخ ساز مردم جان به لب رسیده، تعدادی از دانش آموزان بی گناه این مملکت را با دل هایی پر از کینه و دستانی به خون آغشته کشتید و به آن می بالید.

این شورا روزهای پنجشنبه تا شنبه، ٢٨ تا ٣٠ مهر را برای دادخواهی از خون‌های به ناحق ریخته آزادیخواهان علی الخصوص قتل فجیع دانش آموزان، عزای عمومی اعلام کرد و خواستار حمایت‌های مردمی از نسل آینده ساز سرزمین ایران شد.