چالش جدید دولتمردان ایران؛ خشکسالی و تخریبات زیست محیطی

پس از اعتراض گسترده کشاورزان اصفهان گزارش‌ها حاکی از گسترش نارضایتی‌ها به شهرکرد و دیگر شهرهای مرکز ایران است.

در حالی کارشناسان طی سال‌های گذشته پیشبینی می‌کردند طغیان‌های مردمی علیه استبداد سیاسی و فلاکت اقتصادی گریبان حکومت ایران را بگیرد که اکنون بزرگترین دغدغه دولتمردان چگونگی مواجهه با اعتراضات مردمی به تخریبات زیست محیطی است. بعد از مردم اصفهان، مردم استان چهارمحال و بختیاری هم از دیروز در شهرکرد به میدان آمده‌اند تا به بی آبی و سیاست حکومت مرکزی در مورد مدیریت تبعیض‌آمیز آب اعتراض کنند.

بدنبال تظاهرات اخیر مردم اصفهان و گردهمایی در بستر خشک زاینده رود، دولتمردان ایران وعدە دادند مشکل کم آبی استان را حل کنند و مباحثی در مورد اتمام پروژه انتقال آب از سرچشمه‌های زاگرس در لرستان مطرح شد. وعدەای که خشم اهالی چهار محال و بختیاری را به دنبال داشت.

معترضان می‌گویند برخورداری از آب سالم و کافی حق همه شهروندان است اما پرداختن حقوق مردم یک استان نباید با سلب حقوق مردم یک استان دیگر انجام شود.

در همین رابطه دیروز تجمعی در شهرکرد برگزار شد.

زنان حضور پررنگی در تجمع دیروز داشتند و برای ادامه اعتراضات در روز دوشنبه فراخوان دادند. از جمله این زن که می‌گوید نشستن در خانه، ظلم است.

در پی این فراخوان‌ها، امروز هزاران تن از مردم چهارمحال و بختیاری برای دومین روز متوالی در شهرکرد دست به تظاهرات زدند.

معترضان در جریان راهپیمایی بسوی استانداری شعار دادند "بختیاری می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد" و "وای اگر ایل من، برنو به دست بگیرد."

رسانە‌های دولتی ایران که سعی در پوشش اعتراضات به مشکل آب کرده‌اند، شعارهای ضد حکومتی مردم و صدای معترضان که می‌گویند "ننگ ما ننگ ما، صدای و سیمای ما" را سانسور می‌کنند. خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه هم ضمن پوشش راهپیمایی امروز شهرکرد مدعی شده آنها علیه بی‌تدبیری دولت روحانی تظاهرات می‌کردند.