دَم پارتی: امیدوار هستیم خضر‌ عدالت و آزادی را برای بشریت به ارمغان بیاورد

یوکسل موتلو و محفوظ گولَریوز سخنگویان مشترک کمیسیون خلق و باورداشت‌های دَم پارتی طی بیانیه‌ای مکتوب اعلام کردند، خضر‌ در تقویم جامعه‌ی علوی آغاز دوران احیای طبیعت است.

حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی)اعلام کرد، خضر‌ در تقویم جامعه‌ی علوی آغاز دوران احیای طبیعت است و در آن روزه گرفته و از مهمان پذیرایی می‌شود.

در بیانیه به این اشاره شده است، جامعه‌ی علوی معتقد هستند که خضر برکت طبیعت را افزایش داده و فقر و بی‌چارگی را از بین می‌برد، از این رو ۳ روز، روزه می‌گیرند. همچنین نزد چندین خلق دیگر مانند خلق رم نیز این جشن از اهمیت بسزایی برخوردار است و خلق‌های مزوپوتامیا و آنادول و بالکان‌ آن رو با شور اشتیاق فراوان جشن می‌گیرند‌، به همین مناسبت در سال ۲۰۱۰ خضریاس در لیست یونسکو ثبت گردید.

در ادامه‌ی این بیانیه ذکر شده است: «امیدوار هستیم که خصز که هزاران سال است توسط خلق‌ها و باورهای مختلف در ۵-۶ می جشن گرفته می‌شود، خیر و برکت و سعادت برای تمامی خلق‌ها به همراه داشته باشد.

امیدواریم که آرزوهای شهروندان ما که تحت شرایط بحران اقتصادی و فقر زندگی می‌کنند، برآورده شود و خلق و باورها در کشوری آزاد در کنار هم زندگی کنند و خضر عدالت ‌و صلح و آزادی برای تمامی بشریت به ارمغان بیاورد.»