د‌ف‌گ هدف قرار دادن روزنامه‌نگاران را محکوم کرد

جمعیت روزنامه‌نگاران دجله فرات ‌(د‌ف‌گ) هدف نشان دادن روزنامه‌نگار صادق توپال‌اوغلو را از سوی رسانه‌های حکومت محکوم کرد.

روزنامه‌نگار صادق توپا‌ل‌اوغلو و دوستش محمد ساواش ۱۰ جولای در استانبول دستگیر شده و در روز ۱۳ جولای به بازداشتگاه منتقل شدند. جمعیت روزنامه‌نگاران دجله فرات ‌(د‌ف‌گ) در ارتباط با هدف قرار دادن توپال‌اوغلو و ساواش از سوی رسانه‌های حکومت، بیانیه‌ای منتشر کرد.

در این بیانیه گفته شد‌: ‌«روزنامه‌نگار صادق توپال‌اوغلو و دوست او محمد ساواش مورخ ۱۳ جولای به اتهام ‌«عضویت در سازمان» دستگیر شدند. توپال‌اوغلو در چارچوب بازجویی‌های انجام شده در سال ۲۰۲۲ محکوم شده و متحمل ۶ سال و ۳ ماه مجازات حبس شده بود. توپال‌اوغلو بدلیل اظهارات یک شاهد که معلوم نشد کیست و اصلا در جلسات دادگاه حضور نیافت، مجازات شد. اما با این دستگیری، او مجددا و برای دومین بار متحمل مجازات شده است. دولت به این هم بسنده نکرده و از سوی رسانه‌های طرفدار حکومت با عنوان «‌‌هسته اطلاعاتی یک سازمان متلاشی شده» خطاب شده و هدف قرار می‌گیرد.

توپال‌اوغولو بیش از ۱۵ سال است که روزنامه‌نگار است. در زمانیکه هنوز روند دادگاهی کردن ادامه دارد، حق مصونیت او نقض شده و به عنوان هدف نشان داده می‌شود. ما یکبار دیگر تاکید می‌کنیم در شرایطی که در آن قانون نقض شود، حق مصونیت نیز نادیده گرفته شده و تمام بخش‌های اپوزیسیون از سوی  حکومت با گفتن ‌«تروریستی است» جرم انگاری می‌شوند؛ ما از روزنامه‌نگاران و روزنامه‌نگاری دفاع خواهیم کرد. باید روزنامه‌نگار توپال‌اوغولو که شرایط سلامتی مساعدی ندارد و در صورت درمان نشدن چشم‌هایش، بینایی خود را از دست خواهد داد، هرچه زودتر آزاد شود.‌»