دم پارتی‌:‌ ما با یکدیگر همدردی می‌کنیم و به همراه هم زخم‌هایمان را درمان خواهیم کرد

روسای مشترک دم پارتی، در ارتباط با حوادث آتش‌سوزی در شهر آمد و ماردین بیانیه‌ای دادند و گفتند‌: ‌«ما هرگز خلق خود را که از آتش‌سوزی‌ها ضرر دیدند را تنها نخواهیم گذاشت‌؛ ما با یکدیگر همدردی می‌کنیم و به همراه هم زخم‌هایمان را درمان می‌کنیم.‌»

روسای مشترک دم پارتی در بیانیه کتبی خود چنین گفتند‌: ‌«ما برای شهروندانی که در حوادث آتش‌سوزی دیروز غروب جان باختند، تسلیت می‌گوییم و برای مجروحان نیز طلب شفاعت داریم. ما بدلیل اینکه صدها جاندار از این آتش‌سوزی متاثر شده و یا مردند،‌ اندوهگین هستیم.‌»

این بیانیه آمده است‌: ‌«از اولین لحظه این آتش‌سوزی،‌ شهرداری‌های ما در شهرهای آمد، مردین و وان و شهرداری‌های مناطق پیرامون تمام امکانات،‌ وسایل و ابزارهای خود را بسیج کرده و در این آتش‌سوزی مداخله کردند. پس از آغاز آتش‌سوزی، شهرداری‌های ما برای اینکه احتیاجات خلق منطقه را تامین کنند، میز بحران را ایجاد کردند و به سرعت نیازهای و امکانات بنیادین را به مناطقی که مورد آتش‌سوزی قرار گرفتند رساندند. همچنین شهرداری‌های ما پزشک‌هایی را نیز وظیفه‌دار کردند. روسای مشترک د‌ب‌پ، وکلا، شهردارهای مشترک، سازمان‌های شهر و مناطق و دیگر مکانیزم‌های شهرها مستقیما به سوی مناطق حادثه دیده شتافتند و همراه با خلق در این آتش‌سوزی مداخله کرده و با خلق‌ همدردی کردند. در زمان آینده شهرداری‌های ما در مورد تامین کردن احتیاجات شهروندان به وظایف خود عمل خواهند کرد.‌‌»