در ۱۵۰مین ماه یادبود روبوسکی‌:‌ راه عدالت از روبوسکی می‌گذرد

کوشش‌های عدالت برای روبوسکی در ۱۵۰مین ماه از این قتل‌عام، یکبار دیگر درخواست حسابخواهی از مسئولان این واقعه را ارائه کرد.

در روستای روبوسکی از توابع منطقه قِلهَ‌بان شرناخ مورخ ۲۸ دسامبر ۲۰۱۱، ۱۹ کودک و ۳۴ غیرنظامی توسط‌ هواپیماهای دولت ترکیه به قتل رسیدند. از این قتل‌عام ۱۵۰ ماه می‌گذرد. کوشش‌های عدالت برای روبوسکی روز ۲۸ این ماه برای حسابخواهی این قتل‌عام و دادگاهی کردن عاملان و مسئولان این واقعه، گردهم آمده و در مقابل ساختمان جمعیت حقوق بشر (IHD) شعبه آنکارا بیانیه دادند.

در این کنش پلاکارتی با عنوان ‌«قاتلان باید آشکار شوند، روبوسکی هرگز نباید تکرار شود» برافراشته شد. ریاست مشترک IHD در آنکارا، عمر فاروق یازمجی متن بیانیه را قرائت کرد. یازمجی در ابتدا توجه‌ها را به اعمال غیرقانونی در واقعه قتل‌عام روبوسکی معطوف داشت.

‌«راه صلح از روبوسکی می‌گذرد»

یازمجی مشخص کرد برای اینکه مسئولان و عاملان قتل عام روبوسکی آشکار شوند، باید همراه با هم مبارزه را ادامه داده و گفت‌: ‌«روبوسکی، آزمون دولت و حکومت است، شرمگینی بروی این خاک، زخم درمان نشده و جستجوی عدالت است. راه صلح و عدالت روی این خاک، یقینا ابتدا از روبوسکی می‌گذرد. مشخص کردن مسئولان قتل‌عام روبوسکی، دادگاهی کردن آنان و مجازات عاملان، برای جبران نقض‌های تمام حقوق حیاتی بسیار مهم است. ما فراموش نکردیم، فراموش نخواهیم کرد و نخواهیم گذاشت از یادها فراموش شود.‌»