"در مخالفت با حملات علیه ه.د.پ متحد شویم"

هفت حزب سیاسی EMEO, EHP, Halkevleri, HDP, SPF, TÎP و TÖP خواستار اتحاد علیه توطئه‌های حکومت فاشیست ترکیه علیه جامعه شدند.

حزب رنج (EMEP)، حزب جنبش کارگران (EHP)، خانه‌های خلق (Halkevlerî)، حزب دمکراتیک خلق‌ها (HDP)، فدراسیون مجالس سوسیالیست (SMF)، حزب کاگران ترکیه (TÎP) و حزب آزادی اجتماعی (TÖP)در بیانیه‌ای مشترک با محکوم نمود حملات رژیم حاکم بر ترکیه علیه حزب دمکراتیک خلق‌ها می‌افزایند:"صبح امروز با دستور دادستانی آنکارا علیه اعضا و مدیران ه.د.پ با رؤسای مشترک شهرداری‌ها، عملیات سرکوب سیاسی آغاز شده ‌است."

"باید برای حملات نظام حد و مرزی تعیین شود"

در این بیانیه آمده ‌است:

"حملات علیه ه.د.پ و گروه‌های اپوزیسیون با دست حکومت آ.ک.پ و م.ه.پ به ابزار خشونت تغییر یافته و این اولین‌بار نیست و آخرین‌بار نیز نخواهد بود. هر زمان که حکومت بیشتر تضعیف می‌شود، حملات را علیه اپوزیسیون اجتماعی و سیاسی و دمکراتیک افزایش می‌دهند و حکومت آ.ک.پ و م.ه.پ تلاش می‌کنند، زمینه مبارزات دمکراتیک را از بین ببرند تا خلق کورد و طیف‌های اپوزیسیون نتوانند به سیاست بپردازند.

هدف مشترک این عملیات‌ها که در زمان‌ها و مکان‌های مختلف انجام می‌شود، برای از بین بردن سیاست دمکراتیک و از بین بردن نیروهای اپوزیسیون است که علیه یکه‌تازی رژیم ستمگر حاکم بر ترکیه مبارزه می‌کند و برای بنیاد نهادن زندگی آزاد، برابر و مشترک خلق‌ها در ترکیه تلاش می‌نمایند.

عملیات پاک‌سازی سیاسی که توسط افرادی انجام می‌شود که از سیاست دمکراتیک وحشت دارند، هرچند پوچ است اما خطرات خود را نیز دارد. ما که بر مبارزات آزادی، برابری و صلح اصرار داریم، علیه هرگونه توطئه‌ای خواهیم ایستاد.

درحالی‌که می‌خواهند با عملیات‌های سیاسی و غیر قانونیشان مبارزات دمکراتیک را از بین ببرند، به‌عنوان نیروهای دمکراتیک ما برای خنثی نمودن حملات باید متحد باشیم و مبارزات را تقویت نماییم.

فراخوان برای خلق

ما به‌عنوان نیروهای دمکراتیک باج بسیاری داده‌ایم. نمی‌ترسیم و به عقب گام برنمی‌داریم. راه‌پیمایی دمکراتیک برای آینده‌ی دمکراتیک، برابر و آزادی خلق‌های ترکیه را ادامه خواهیم داد. حملات علیه ه.د.پ، علیه همه اپوزیسیون، نیروهای دمکراسیخواه و علیه امید به زندگی و مبارزات مشترک  و برادری خلق‌های ترکیه است. در این چارچوب از خالقمان و افکار عمومی دمکراتیک می‌خواهیم تا از ه.د.پ پشتیبانی و صیانت کنند."