تصویر

در شهر وان ‌‌«راهپیمایی احترام به اراده» آغاز شد

‌«راهپیمایی احترام به اراده» که ۶ روز ادامه خواهد داشت امروز از شهر وان آغاز شد. ریاست مشترک کل دم پارتی، تونجر باکرهان گفت‌:‌‌ ‌«با رد، انکار و فشار هیچوقت در هیچ کجای کوردستان، هیچ شانسی نخواهند داشت.‌»

راهپیمایی احترام به اراده

مورخ ۳ ژوئن شهرداری جولمرگ که تحت مدیریت حزب برابری و دمکراسی‌ها خلق‌ها ‌(دم پارتی) بود،‌ مصادره شد. علیه این مصادره ‌‌‌‌‌‌«راهپیمایی احترام به اراده» آغاز شده و ادامه دارد. راهپیمایی رهایی اراده که از مارمارا و اژه آغاز شد در آنکارا،‌ آدانا، ایلح و شهر آمد تدوام یافت، امروز  به شهر وان رسید. به همین صورت راهپیمایی احترام به اراده نیز از شهر وان آغاز شده و به سوی جولمرگ خواهد رفت که ۶ روز ادامه خواهد داشت. راهپیمایان در شهر وان بصورت توده‌ای مورد استقبال قرار گرفتند، آنان از امروز تا ۶ روز دیگر در راه میانی وان-جولمرگ در حرکت خواهند بود.

قبل از راهپیمایی در پارک موسا آنتر بیانیه داده شد. ریاست مشترک کل دم پارتی، تونجر باکرهان، بسیاری از نمایندگان پارلمان، شهرداران مشترک و نمایندگان سازمان‌های جامعه مدنی در این بیانیه شرکت کردند. در این بیانیه مشارکت کنندگان لباس‌هایی که بروی آن عنوان ‌«احترام به اراده» نقش بسته بود‌‌، را پوشیدند. شعارهای ‌«ما به قیم‌ها اجازه نخواهیم داد»، ‌‌‌‌‌‌«جولمرگ از آن ما است» سرداده شدند.

باکرهان بیان کرد که در هیچکجای جهان با درخواست ‌«احترام به اراده» راهپیمایی انجام نمی‌شود و این یک امر شرم آور برای کشور است. او همچنین ابراز نمود که آنان مبارزه‌ را ادامه خواهند داد و گفت‌: ‌«آنان مطمئن خواهند شد که با رد، انکار و فشار هیچوقت در هیچکجای کوردستان،‌ هیچ شانسی نخواهند داشت.‌»

پس از بیانیه، این راهپیمایی ۶ روزه آغاز شد. توده خلق با سردادن شعارهای ‌«ما به قیم‌ها اجازه نخواهیم داد»، ‌«جولمرگ از آن ما است» راهیپمایی را شروع کردند.

احتمال بر آنست که راهپیمایان امروز قریب به ۲۰ کیلومتر راهپیمایی کنند و به منطقه پاییزآوای وان برسند.