درخواست «انزوای امرالی» به کانون وکلای سَمسور

وکلای انجمن وکلا برای آزادی (ÖHD) علیه انزوای امرالی به کانون وکلای سَمسور مراجعه کردند و خواستار «بازرسی در محل» شدند.

درخواست بازرسی در محل

۱۸ وکیل ثبت شده در کانون وکلای سَمسور به پیشاهنگی انجمن وکلا برای آزادی، برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که ۴۰ ماه است از وی که در زندان بسته با امنیت بالا نوع F امرالی است اطلاعی دریافت نمی‌شود، به کانون وکلا درخواست کردند. وکلا در مقابل ساختمان خدمات کانون وکلا بیانیه‌ای دادند.

یوسف اوزپرچین، عضو انجمن وکلا برای آزادی یادآور شد که از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و زندانیان حامیلی یلدیریم، عمر خیری کونار و ویسی آکتاش که در امرالی نگهداری می‌شوند، اطلاعی دریافت نمی‌شود. اوزپرچین با اشاره به اینکه از فعالیت وکلا به‌طور غیرقانونی جلوگیری شد، گفت: «در ۲۲ ژانویه ۲۰۲۴ درخواستی به وزارت دادگستری داده شد تا بازرسی و تحقیق در محل در زندان انجام شود تا بلافاصله به وضعیت نگران‌کننده بازداشت پایان داده شود و از دسترسی زندانیان به وکلای خود بدون هیچ محدودیتی اطمینان حاصل شود. وزارتخانه به این درخواست پاسخ مثبت نداد.»

درخواست داده شد: ملاقات شود

پس از بیانیه، وکلا درخواستی را به ریاست کانون وکلای سَمسور ارائه کردند. در این دادخواست توجه به اعتراضات زندانیان سیاسی مبنی بر «آزادی عبدالله اوجالان و حل مسئله کورد» جلب شد. در این دادخواست تاکید شد که عدم پاسخگویی به درخواست‌های انجام شده علیه انزوا خلاف قانون است. در این دادخواست بیان شد که مجازات‌های انضباطی زندانیان فاقد وجاهت قانونی بوده و مقامات همچنان به ارتکاب جرم نقض منع شکنجه ادامه می‌دهند. در دادخواست از کانون خواسته شد که از زندان بازدید و بازرسی در محل انجام دهد.