درخواست حزب دمکراتیک خلق‌ها برای دیدار از امرالی

فاطمه کورتولان و حسین کاچماز از نمایندگان حزب دمکراتیک خلق‌ها و عضو کمیسیون تحقیق و تفحص در خصوص حقوق بشر پارلمان ترکیه، خواهان دیدار با زندانیان و عزیمت به امرالی شدند.

از ۲۵ مارس ۲۰۲۱ به بعد هیچگونه اطلاعی از وضعیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و زندانیان دیگر امرالی در دست نیست. به همین دلیل فاطمه کورتولان و حسین کاچماز از نمایندگان حزب دمکراتیک خلق‌ها و عضو کمیسیون تحقیق و تفحص در خصوص حقوق بشر پارلمان ترکیه، خواهان دیدار با زندانیان و عزیمت به امرالی شدند. به همین دلیل اعضای کمیسیون تحقیق و تفحص پارلمان ترکیه، با ارائه درخواستی از پارلمان ترکیه خواهان دیدار از امرالی شده‌اند. متن این درخواست به شرح ذیل است:

در زندان فوق امنیتی گروه F جزیره امرالی، عبدالله اوجالان، عمر خیری کونار، حامیلی ییلدریم و ویسی آکتاش از ۲۵ مارس ۲۰۲۱ دچار انزوای سنگین شده‌اند. آخرین بار در ۲۵ مارس به خانواده‌ی این افراد اجازه داده شده است که از طریق تلفن با افراد زندانی تماس گرفته شود. اما تماس تلفنی با اوجالان به دلیلی نامشخص ادامه پیدا نکرده و قطع شده بود. گفتگو با حامیلی ییلدریم هم بسیار کوتاه بوده و کونار و آکتاش هم اعلام کرده بودند که انزوا را محکوم می‌کنند، به همین دلیل از تماس تلفنی خودداری کرده بودند. از آن زمان هیچگونه اطلاعی از وضعیت این افراد در دست نبوده و نگرانی‌ها از وضعیت سلامتی این افراد افزایش یافته است. وکلا هم به کمیسیونهای ما مراجعه کرده و خواسته‌اند که در این رابطه وارد عمل شوند. خانواده‌ها هم به کمیسیونهای مجلس مراجعه کرده و در این رابطه نگرانی‌های خود را با ما در میان گذاشته‌اند. برای رفع نگرانی خانواده این سه زندانی، پیگیری و اطلاع از وضعیت این زندانیان، حل نقض حقوق بشر این زندانیان، کمیسیون ما خواستار دیدار از زندان امرالی است.