درخواست وکلا برای ملاقات؛ باید فورا با اوجالان ملاقات نماییم!

وکلای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای انجام ملاقات فوری با موکل خود یک درخواست تازه را به دادستانی جمهوری ترک در شهر ساحلی بورسا تحویل دادند.

مظلوم دینچ، راضیه اوزترک، ابراهیم بیلمز و نوروز اویسال وکلای رهبر خلق کورد در واکنش به گزارش رسانه‌های مجازی مربوط به زندگی موکلشان، روز گذشته به دادستانی جمهوری در بورسا مراجعه کرده بودند، اما تاکنون به آنان پاسخی داده نشده است. وکلا امروز یکبار دیگر به دادستانی مراجعه کردند و خواستار ملاقات فوری با موکلشان شدند.

وکلای اوجالان در زمان مراجعه به دادستانی خاطرنشان کردند که از ٣ مارس ٢٠٢٠ هیچ اطلاعی از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان کسب نشده است. وکلا افزودند که تمامی درخواست‌های آنان برای انجام ملاقات رد شده‌اند و افزودند:"تمامی درخواست‌های ما به شیوه‌ی غیرقانونی یا رد شده‌اند و یا بدون پاسخ گذاشته شده‌اند."

'نگرانی جدی است، باید فورا ملاقات صورت گیرد'

وکلای اوجالان اعلام کردند که در جریان شیوع ویروس کرونا که زندگی انسان‌ها را به مخاطره انداخته، حداقل درخواست ملاقات رد شده‌اند. آنان افزودند:"شرایط و وضعیت جزیره امرالی، حصر سبعانه و شرایط موکلانمان در زندان طویل‌مدت، نقض ممنوعیت شکنجه است. علی‌رغم آنکه در گزارش‌های سی‌پی‌تی (کمیته منع شکنجه اتحادیه اروپا) در این مورد پیشنهادهایی برای بازنگری شده بودند اما یک گام مثبت برداشته نشده است."

وکلای رهبر خلق کورد در مورد گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های مجازی در خصوص رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اعلام کرده‌اند:

"اخیرا در ١۴ مارس ٢٠٢١ در خبرهای منتشر شده برخی وبسایت‌ها و حساب‌های رسانه‌های مجازی، در مورد سلامتی جسمی و زندگی مول ما ادعاهای جدی طرح شده‌اند. بدون شک دلیل انتشار چنین اخباری در وضعیت کنونی به حصر و انزوا برمی‌گردد. اما ادعای اخیر هم ما و هم خانواده زندانیان را بشدت نگران کرده است. از اینرو خواستار ملاقات فوری هستیم. بنابراین ما انتظار داریم که شرایط ملاقات خانواده و وکلا با موکلمان فراهم گردد و این درخواست ما مورد پذیرش واقع شود."

وکلا همچنین برای ملاقات با زندانیان دیگر امرالی عمر خیری کونار، ویسی آکتاش و حامیلی یلدرم درخواستی را به دادستانی جمهوری در بورسا تحویل دادند.