دولت فاشیست آ.ک.پ- م.ه.پ و سویلو مسئول حمله به تیم آمد سپور هستند

کنگره جامعه‌ی دموکراتیک کورد-اروپا (KCDK-E)که در مورد حمله فاشیستی به تیم فوتبال آمد سپور در شهر بورسا بیانیه‌ای صادر کرد، دولت آ.ک.پ- م.ه.پ و وزیر کشور سلیمان سویلو را مسئول این حمله دانست.

 KCDK-Eبا صدور بیانیه‌ای حمله به تیم آمد سپور در جریان بازی فوتبال بورسا سپور - آمد سپور که روز یکشنبه در بورسا برگزار شد را محکوم کرد.

 KCDK-E با بیان اینکه دولت آ.ک.پ- م.ه.پ که می‌خواست واکنش‌های فزاینده در میادین ورزشی را پس از فاجعه زلزله ترکیه منحرف کند، اقدام به لینچ در بازی بورسا سپور-آمد سپور کرد، اظهار داشت که از این طریق خواستند علیه خشم و افزایش اعتراضات در سکوها اقدام کنند و بدین ترتیب انتقام بگیرند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نفرت تغییرناپذیر و سیستماتیک نسبت به کوردهای ساکن در مرزهای ترکیه خود را در هر جنبه از زندگی و به اشکال مختلف نشان می‌دهد. برخورد نژادپرستانه باشگاه بورسا سپور با آمد سپور نه تنها علیه یک تیم فوتبال بلکه علیه نام شهر آمد و به طور کلی خلق کورد است.

علاوه بر این، باشگاه آمد سپور با اعلام اینکه قبل از بازی در معرض تحریک قرار گرفته است، به این خطر اشاره کرده بود. بر خلاف پلیس، که مسئول حفاظت از ورزشکاران و هواداران است، آنها فعالانه در تلاش‌های لینچ علیه ورزشکاران و هواداران شرکت داشتند.

حکومت فاشیستی آ.ک.پ- م.ه.پ که زیر آوار مانده است و جز دروغ و فریب‌کاری نمی‌تواند چیز دیگری تولید کند، حساب هر ظلم و زورگویی که انجام دهد را خواهد داد و به زباله‌دان تاریخ انداخته خواهد شد.

باشگاه آمد سپور تنها نیست و نباید آن را تنها بگذارد.