دیدار ائتلاف کوردستانی برای حمایت از حزب مناطق دموکراتیک

اعضای ائتلاف کوردستانی برای حمایت از حزب مناطق دموکراتیک در آمد با هم دیدار کردە و در شهر رحا نیز دستگیری رئیس مشترک حزب، کسکین بایندر محکوم شد.

اعضای ائتلاف کوردستانی در اعتراض به عملیات ٢٣ دسامبر علیه حزب مناطق دموکراتیک و دستگیری ریاست مشترک آن، کسکین بایدمیر  و ریاست مشترک این حزب در آمد، خیرالدین آلتان اعتراض کردند. رئیس حزب کمونیست کوردستان  سینان چیفت یورک، رئیس حزب دمکرات کوردستان ترکیه مهمت امین کارداش، رئیس حزب آزادی آیت الله آشتی، سخنگوی انجمن دمکرات انقلابی کورد عبدالهی اوکوموش از رهبران حزب مردم و آزادی ، رئیس مشترک  صالحه آیدنیز، رئیس مشترک کنگره جامعه دموکراتیک بردان اوزتورک استقبال کرد.

حمله علیه کورد

سینان چیفتیورک، رئیس حزب کمونیست کوردستان ، آنچه را که علیه حزب مناطق دموکراتیک انجام شد محکوم کرد و گفت هدف مقامات حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی ترکیه افزایش فشار و حملات در طول فرآیند انتخابات، پیروزی در انتخابات است. با این حال، این تلاش ها بیهوده است. پس از آن مهمت امین کارداش، رئیس حزب دموکرات ترکیه سخنرانی کرد و اظهار داشت که این حمله نه تنها علیه حزب دموکراتیک مناطق ، بلکه علیه تمام مردم کورد است و بنابراین همه مردم کورد باید متحد شوند و برای اتحاد مبارزه کنند.

 آغاز مبارزه

آیت الله آشتی رئیس حزب آزادی گفت: ایستادگی در کنار هم در برابر حملات مهم است و حزب عدالت و توسعه در تلاش است تا با استفاده از ارزش های اسلامی خود و به گونه ای که بر اساس این ارزش ها عمل نکند اقتدار خود را حفظ کند. مردم کورد را سرکوب کند .

آشتی خواستار آزادی فوری بایندر و آلتون شد و گفت که آنها با هم در برابر حملات مبارزه خواهند کرد. عبدالهی اوکوموش، سخنگوی انجمن دموکرات انقلابی که اظهار داشت این اولین بار نیست که حمله و فشار بر احزاب کورد را نمی پذیرند.

حمله علیه کوردها هیچ مرزی نمی شناسد

صالحه آیدنیز، یکی از روسای حزب مناطق دموکراتیک نیز از حمایت ائتلاف تشکر کردە و گفت: اتحاد در برابر چنین حملاتی علیه مردم کورد مهم است. به همین دلیل است که ما به عنوان حزب کار خود را در میان مردم وسایر احزاب کورد انجام می دهیم.

 آیدنیز با بیان اینکه دولت از خلق کورد می ترسد، ادامه داد: کسانی که حمله کردند بدانند که بە تاریکی و فاشیسم می دل بستەاند. این کاری است که آنها انجام می دهند. بگذارید بدانند که به پایان سیاست پلید خود رسیده اند. برای همین حمله می کنند. حملات قتل عام سیاسی، عملیات سیاسی، سلاح های شیمیایی، قتل و آوارگی همچنان ادامه دارد. حملات سیستماتیک علیه مردم کورد به مرز محدود نمیشود و در هر چهار قسمت کوردستان اتفاق می افت . ٣ کورد در فرانسه کشته شدند. دیروز در روبوسکی،جزیره،سور،نسبین  و امروز فرانسه. کشتار مردم کورد از بین نمیرود. ما باید با این حملات مبارزه کنیم. اتحاد خلق کرد در این مرحله مهم است. مبارزه با هم مهم است.

دستگیری بایندر در ریحا محکوم شد

دستگیری رئیس مشترک حزب دموکراتیک مناطق، کسکین بایندیر نیز در ریهای محکوم شد. اطلاعیه ای که توسط سازمان دموکراتیک خلق ریحا  در میدان توپچو با حضور جمع کثیری از مردم اعلام شد.

مدیر ممدوح کیزگیت از روسای حزب دموکراتیک مناطق  بل بنر فشار و دستگیری نمی تواند چشم ما را بترساند صحبت کرد و  گفت که در جریان این عملیات ساختمان حزب آنها به صورت دزدان دریایی مورد بازرسی قرار گرفت. نماینده حزب دموکراتیک خلق ها ریها عایشه سوروجو همچنین اظهار داشت که مقامات حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی ترکیه به عملیات خود علیه سیاست دموکراتیک ادامه می دهند و گفت: "ما می دانیم که این تصمیم بازداشت را چه کسی گرفته است . ما می دانیم که سفارش از طرف کیست. قوە قضائیە در این کشور ازاستقلال برخوردار نیست. بیایید به مبارزه خود در برابر این فشارها ادامه دهیم. از حذف سیاست دموکراتیک دست بردارید، کسکین بایندر را آزاد کنید.