فنجانچی آزاد شد: این مبارزه ادامه خواهد داشت

رئیس شورای مرکزی شورای اجرایی اتحادیه پزشکان ترکیه ، شبنم کرور فنجانچی پس از آزاد شدن از زندان به حقیقت اشاره کرد و گفت: ما برای جلوگیری از کاربرد همه سلاحها، ممنوعیت استفاده از آنها و از بین بردن آنها هر کاری را انجام خواهیم داد.

جلسه رسیدگی به پرونده رئیس شورای اجرایی اتحادیه پزشکان ترکیه (TTB) پروفسور شبنم کرور فنجانچی که به اتهام تبلیغ سازمان محاکمه می شد، برگزار شد. دادگاه فنجانچی را با همان اتهام پیشین به ٢ سال و ٨ ماه و ١٥ روز زندان محکوم کرد و دستور آزادی او را صادر کرد.

 پس از ارائە حکم آزادی، فنجانچی زندان زنان باکرکوی را ترک کرد. فنجانچی با استقبال فراوان مردم مورد استقبال قرار گرفت. پروفسور فنجانچی پس از آزادی از زندان در مقابل زندان سخنانی ایراد کرد.  فنجانچی به علاقه خبرنگاران اشاره کرد و گفت: آنهایی که خبرساز نشدند، آنهایی کە سکوت کردند، ما آنها را کنار می گذاریم. هرچه دیدیم، هر چه حقیقت بود گفتیم. این مسئولیت ما به عنوان مدافع حقوق بشر است.

این مبارزه پایان نخواهد یافت

فنجانچی به حکم صادر شده واکنش نشان داد و گفت: ما هر کاری که بتوانیم برای جلوگیری از کاربرد تمامی سلاحها، ممنوعیت استفاده از آنها و از بین بردن آنها انجام خواهیم داد. بنابراین علاو بر مسائل انسانی بە مسائل دیگر نیز توجە خواهیم کرد. جلوگیری از کاربرد هر چیزی که به جهان ما آسیب می زند، مسئولیت همه ماست. فنجانچی خاطرنشان کرد که مبارزه آنها ادامه خواهد داشت و در خاتمە اعلام داشت که این مبارزه پایانی ندارد.