فراخوان به تجمع علیه غصب در استانبول

نیروهای کار، صلح و دموکراسی خواستار تجمع علیه غصب جولمرگ شدند که روز شنبه ۲۹ ژوئن ساعت ۱۹:۰۰ در میدان کارتال برگزار می‌شود.

نیروهای کار، صلح و دموکراسی استانبول برای تجمعی که علیه غصب شهرداری جولمرگ در ۲۹ ژوئن در میدان کارتال برگزار می‌کنند با شعار «ما برای کار و آزادی خود به قیم اجازه نمی‌دهیم» کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردند. در این نشست که در هتلی در منطقه بیَ‌اوغلو برگزار شد، نمایندگان اتحادیه‌ها، احزاب سیاسی، نهادها و سازمان‌ها شرکت کردند.

عایشه‌گول دَوَجی‌اوغلو، یکی از اعضای هیئت هماهنگی اتحادیه برای دموکراسی (DİB) که متن مطبوعات را خواند، گفت: «ائتلاف آک‌پ-م‌ه‌پ با شکستن اراده دموکراتیک مردم با رژیم قیم سعی در شکستن اراده دموکراتیک همه ستمدیدگان و مخالفان ترکیه دارد و در تلاش است به حامی رژیم کثیفش تبدیل کند. پس قیم یعنی غصب، قیم یعنی غارت، قیم یعنی فساد، دزدی و عدم شناخت اراده مردم. قیم در عین حال، ضربه‌ای است که دولت با سیاست‌های بیچارگی و جنگ به امید کشور برای زندگی در رفاه و آرامش می‌زند.

عایشه‌گل دَوَجی‌اوغلو با تأکید بر اینکه «آنچه عادلانه نیست مشروعیت ندارد»، گفت: «امروز روز سازماندهی و برافراشتن نور در برابر تاریکی، خوبی در برابر بدی است. روز، روز گسترش مبارزه متحد ستمدیدگان و استعمار‌شدگان از جولمرگ گرفته تا استانبول است. با این احساسات و افکار؛ همه مردم و زحمتکشان را به تجمعی که با شعار "ما برای کار و آزادی خود به متولیان اجازه نمی‌دهیم!" روز شنبه ۲۹ ژوئن ساعت ۱۹:۰۰ در میدان کارتال برگزار خواهد شد، دعوت بعمل می‌آوریم.»