فراخوان برای شرکت در راهپیمایی در برلین

نوره آلکیش، نماینده SMJÊ، همه زنان ایزدی را به راهپیمایی 8 مارس در برلین فراخواند و گفت: بایستی با لباس، رنگ، صدا و پرچم خود به پیشاهنگی این راهپیمایی بپردازند.

اتحاد زنان فمینیست انترناسیونالیست روز چهارشنبه ساعت 14:00 در فرانکفورت تور برلین گرد هم می‌آید و به سمت زندان زنان در لیختنبرگ راهپیمایی می‌کند.

نوره آلکیش نماینده سقف مجالس زنان ایزدی (SMJÊ) که در این ائتلاف حضور دارد با خبرگزاری فرات صحبت کرد. آلکیش با اشاره به اینکه آنها از 8 مارس امسال با اندوه استقبال می‌کنند، گفت: حملات دولت اشغالگر ترکیه در همه مناطق از جمله شنگال ادامه یافت. وی گفت: همچنین زلزله‌های 6 فوریه نیز رخ داد. آلکیش با اشاره به اینکه سال گذشته برای زنان سال درد، خشم و مقاومت بود، گفت: مقاومت بی‌نظیری در برابر اشغال، حملات، آوارگی و نسل‌کشی شکل گرفته است. با مقاومتی که از روژهلات کوردستان آغاز شد، شعار جنبش زنان کورد "ژن، ژیان، ئازادی" در سراسر جهان گسترش یافت.

آلکیش با توجه به اهمیت مراسم‌های 8 مارس که امسال برگزار خواهند شد، خاطرنشان کرد که قبل از 8 مارس، پنلها و سمینارهایی برای تقویت اهمیت مبارزه آزادی زنان و همبستگی برگزار شد. آلکیش برای 8 مارس فراخوان زیر را مطرح کرد: «به ویژه زنان کورد ایزدی بایستی با لباس، رنگ، صدا و پرچم خود به پیشاهنگی این راهپیمایی بپردازنند. از شعار ژن، ژیان، ئازادی صیانت کرده و آنرا گسترش دهیم.