فراخوان ک‌.ج‌.د.ک-اروپا برای اعلان منطقه پرواز ممنوع در آسمان شمال و شرق سوریه

کنگره جامعه دمکراتیك کوردها در اروپا از نیروهای بین‌المللی خواست در قبال تهدیدهای نظامی ترکیه در آسمان نواحی شمال و شرق سوریه منطقه پرواز ممنوع اعلام کنند. این کانون در بیانیه خود به جنایات جنگی ترکیه و گروههای تحت امر آن علیه غیرنظامیان اشاره می‌کند.

کنگره جامعه دمکراتیك کوردها در یک بیانیه خواستار بسیج عمومی برای دفاع از انقلاب روژاوا شده و تصریح می‌کند ترکیه از مسیر دیپلماسی با کشورهای اروپایی عضو ناتو که خود عضوی از آن است می‌خواهد زمینه ارتکاب نسل‌کشی را فراهم آورد.

این بیانیه خاطرنشان می‌کند ترکیه به دنبال یک خونریزی به مراتب وحشیانه تر از رویکرد داعش در مناطقی است که صدها هزار نفر جمعیت دارد.

کنگره جامعه دمکراتیك کوردها به یاد می‌آورد ترکیه در سال‌های گذشته تعداد زیادی از ساکنین منطقه را به قتل رسانده و بطور مستمر نواحی مسکونی شمال و شرق سوریه را در مقابل دیده جهانیان با پهبادهای خود بمباران کرده است.

"ک‌.ج‌.د.ک- اروپا" خاطرنشان می‌کند نیروهای سوریه دمکراتیك پس از مبارزه با داعش که جهان را تهدید می‌کرد، اکنون با تهدید اردوغان و گروههای جنایتکار تحت حمایت ترکیه مواجهند که در سایر مناطق اشغالی شمال سوریه مرتکب جنایت علیه بشریت شده اند.

این بیانیه اضافه می‌کند ترکیه همچنین به دنبال اشغال اردوگاه پناهجویان تحت نظارت سازمان ملل در مخمور و تصرف شنگال سکونتگاه کوردهای ایزدی می‌گردد و در جنگ زاپ با تسلیحات شیمیایی علیه گریلاهای کوردستان جنایت جنگی انجام می‌دهد.

کنگره جامعه دمکراتیک کوردها در اروپا از جامعه بشری می‌خواهد به نسل‌کشی اتنیکی، کشتارهای جمعی، ذوب فرهنگی و نقض کلیه اصول انسانی و تعهدات بین‌المللی توسط ترکیه واکنش نشان دهد.

این بیانیه با طرح درخواست محاکمه اردوغان دیکتاتور ترکیه به اتهام جنایات جنگی، از درخواست ٣۴ حزب شمال و شرق سوریه برای اعلان منطقه پرواز ممنوع حمایت کرده و می‌افزاید از کسانی که مخالف ستمگری و جنگ در اوکراین هستند می‌خواهیم با عدم رویکردهای دوگانه به فراخوان مردم شمال و شرق سوریه پاسخ دهند.