فراخوان قیام سراسری در چهلمین شب قتل ژینا

چهل روز از واقعه قتل تکان‌دهندەی ژینا امینی در تهران می‌گذرد. همانطور که بر سنگ مزار وی نوشته شده است، نام ژینا به یک نماد و رمز برای مبارزە بدل شد، رمز انقلابی بزرگ که تاریخ ستمدیدگان و مستبدان هرگز آنرا فراموش نخواهد کرد.

امروز مردم کوردستان و خلق‌های ایران در حالی مراسم یادبود ژینا را در چهلمین روز قتل او برگزار می‌کنند که بجای عزاداری و سوگواری، با پایکوبی و ترنم سرود زن، زندگی، آزادی خواب نظام مستبد جمهوری اسلامی را پریشان کرده‌اند.
چهل روز پیش وقتی مأموران سرکوبگر گشت ارشاد ژینا را به خاطر نمایان بودن چند تار گیسوانش کشتند، شاید فکر نمی‌کردند میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به خون‌خواهی او برخیزند و کشتی نظام را با چنان طوفان مهیبی مواجه ‌کنند که همه سرنشینان آن را تکان دهد. فریادی که چهل روز پیش از زادگاه ژینای کردستانی برخاست، طولی نکشید که به اقصی نقاقط ایران رسید و به سرعت مرزهای کشور را درنوردید.
نام ژینا به رمز انقلاب زن، زندگی، آزادی بدل شد و صفحە تازه‌ای از تاریخ را ورق زد. صفحەای خونین اما پرافتخار که زنان در صدر آن قرار دارند.
جهان تصویر تازه‌ای از خلق‌های ایران را به چشم دید که موجب مباهات انقلابیون و آزادیخواهان در تمام عالم شد. ژینا دختری بود که تمامی تهدیدها و سرکوب‌ها و دروغ‌گویی‌های مسئولین نظام نتوانست خون او را بشورد.
معترضان در صدها شهر و شهرستان از چهل روز پیش تاکنون بدون حتی یک روز وقفه فریادهای آزادیخواهانه سردادند و پایه‌های جمهوری اسلامی را از بیخ و بن لرزاندند. پایه‌هایی که گمان نمی‌رود نظام بتواند با شکنجه و کشتار و وحشیگری دوباره آنها را جفت و جور کند.
طبق فراخوان‌ها، مردم سقز و همه شهرهای دیگری که صحنه اعتراضات بوده‌اند، قرار است در چهلمین شب قتل ژینا فریاد زن، زندگی و آزادی را در فضای کشور حاکم کنند. ژینا و سارینا و نیکا و همه آن زنان و جوانان و کودکانی که در این یکماه روح آزاد‌ه‌شان با گلولەهای ظلم به آسمان پر کشید امشب صدای مردم خود را خواهند شنید که انتقام خون عزیزانشان را خواهند گرفت.