فرماندهی مشترک جنبش متحد انقلابی خلق‌ها: پیروزی در گاره فراخوانی برای درهم شکستن فاشیسم است

فرماندهی مشترک HBDH اعلام نمود که در این مقطع تاریخی اتخاذ  هر موضع جسورانه ای از اهمیتی بزرگ برخوردار بوده و در این باره اظهار داشت پیروزی در گاره فراخوانی برای درهم شکستن فاشیسم است.

فرماندهی مشترک جنبش متحد انقلابی خلق‌ها (HBDH) به مناسبت پیروزی تاریخی گاره بیانیه‌ای منتشر کرد، در بیانیه آمده است:

"حملات ارتش ترک به هدف خود نرسید

حملات اشغالگرانه دولت ترک علیه گاره با مقاومت نیروهای گریلا درهم شکست. بعد از مقاومت چهار روزه گریلا، نیروهای ارتش اشغالگر ترک ناگزیر به عقب نشینی شدند. هدف از این حملات این بود که در گاره استقرار پیدا کنند، محل استقراری برای حمله به مخمور و شنگال پیدا کنند. اشغالگران خود اعلام کرده بودند که از مدتی پیش زمینه‌سازی برای دست زدن به این عملیات را آغاز کرده‌اند اما این حمله به نتجه دست نیافت.

تمامی منطقه گاره از هوا بمباران شد، در مناطقی که نیرو پیاده شد نبردهای سنگینی روی دادند. در روز آخر این نبرد مناطق گوزه، میروک، سیانه، چم شرتیکه، چم روبوتکی، یک ماله، کانیسارکه، دشت کیفا،  دشت نحله توسط هوایپماها بمباران شد. همزمان نواحی اطراف روستای یک ماله و سیانی از سوی هلیکوپترهای کبری بمباران شد. این بمباران‌ها ۴ روز ادامه پیدا کردند.

تکنولوژی و تاکتیکهای جنگی در مقابل اراده گریلا در هم شکست

دولت فاشیست ترک که از اعضای ناتو است با تولید جنگ افزارهای پیشرفته و بهره‌گیری از تجارب جنگی در روژاوا و لیبی و قره‌داغ در مقابل اراده نیروهای گریلا شکست خورد. بار دیگر نشان داد که خلق‌های فرودست بر تانک، توپ و هوایپماهای فرداستان تسلط پیدا می‌کنند. مقاومت افسانه‌ای در گاره برای خلقمان به مبنای برای برخورداری از اراده انقلابی و مقاومت تا اخرین لحظه تبدیل شده است.

رزمندگان ما در شهرهایی که با هزاران نیروی پلیس، بسیجی‌ها و مزدوران و دوربین‌های مدار بسته تحت تعقیب قرار می‌گیرند، دست به انجام عملیات می‌زنند. در سال ۲۰۲۱ همزمان دست به عملیات زده و از طرف دیگر در مقابل محاصره فاشیستی، فرایند محاصره انقلابی را نیز ارتقا داده‌اند.

ما به عنوان فرماندهی مشترک HBDH در حرکت پیروزمندانه خلق‌هایمان، به رزمندگانمان که در شهرها دست به عملیات می‌زنند و به گریلاهایمان که در کوه‌ها مبارزه می‌کنند درود می‌فرستیم. نیروهای ما و نیروهای گریلا باید اطمینان داشته باشند که ایجاد پل آزادی از امروز  بر آینده در دستان شما قرار دارد. در این مقطع تاریخی اتخاذ هر موضع جسورانه، از اهمیتی بسیار بالا برخوردار است. رفقا، دامنه مبارزات و فعالیتهایتان را گسترش دهید."