فواد بریتان: حکومت ترکیه با نقشەی اشغالگری ایرانی- ترکی به نیروهای رهایی شرق کوردستان حمله می‌کند

فواد بریتان ریاست مشترک جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کردستان در بخشی از گفتگوی خود با آرین تی‌وی در مورد نگرانیها از موقعیت رهبر خلق کرد عبداله اوجالان در زندان جزیره امرالی ترکیه صحبت کرد.

فواد بریتان ریاست  مشترک جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کردستان در بخشی از گفتگوی خود با آرین تی‌وی در مورد نگرانیها از موقعیت رهبر خلق کرد عبداله اوجالان در زندان جزیره امرالی ترکیه صحبت کرد. وی همچنین نقطه نظرات کودار را درباره حملات همزمان دولتهای ترکیه و ایران به گریلاهای آزادی شرق کردستان مورد بحث و بررسی قرار داد.

فواد بریتان در مورد انزوای تحمیل شدە بر رهبر خلق کورد گفت: "رهبر آپو از سوی نیروهای ناتو و آمریکا و اسرائیل به اسارت گرفته شد. آنها با این اقدام درصدد برآمدند اراده کورد آزاد و دارای هویت را در هم شکستە و یک کورد بازیچه و بی‌اراده را بنیان نهند. از همین رو خلقمان باید بسیار هشیار بودە و در قبال سلامتی رهبر آپو هرآنچه کە بر دوششان می افتد را انجام دهند.

ریاست مشترک کودار در بخش دیگری از گفتگوی خود اعلام داشت: "وقتی از رهبر آپو و امرالی حرف می‌زنیم، منظورمان یک اراده و یک هویت آزاد است. مردم ما در روژهلات با انقلاب ژن، ژیان، آزادی از اندیشه و نظریات رهبر آپو پاسداری کردند. اکنون باید برای به پیروزی رساندن انقلاب تلاش کنیم تا به این شکل سطح مبارزات را به اوج برسانیم.او در مورد انتظارات از کمیته منع شکنجه شورای اروپا نیز گفت این نهادهای بین‌المللی ربطی به حقوق بشر و آزادی‌های انسانی ندارند و بنا بر مصالحشان سیاسی عمل می‌کنند.

فواد بریتان در بخش دیگری از این مصاحبه به حملات ارتش ترکیه به گریلاهای پژاک و یگان‌های شرق کردستان پرداختە و گفت: "اشغالگران برای نابودی دستاوردهای خلقمان نقشه مشترکی را پیش می‌برند. ارتش اشغالگر ترکیه مدت ٨ ماه است که همزمان با اعمال فشار بر رهبر آپو در زندان امرالی، به مناطق زاپ، آواشین، متینا و سایر نواحی حفاظتی مدیا یورش برده و جنوب و غرب کردستان را هدف حملات مداوم قرار می‌دهد. هم‌اکنون نیز ترکیه با نقشەی اشغالگری ایرانی- ترکی به نیروهای رهایی شرق کردستان شامل پژاک و ی‌ر‌ک حمله می‌کند."او گفت این حملات از سوی ناتو و نیروهای مربوط به ناتو طراحی و حمایت می شوند زیرا قدرت‌های جهانی علیرغم اختلافات فی‌‌مابین، همگی مخالف جنبش آزادیخواه مردم کردستان هستند.

ریاست  مشترک کودار جلب توجه کرد که گریلاهای شرق کردستان یک نیروی اپوزیسیون مخالف حکومت اشغالگر ایران هستند ولی در اثر دورویی و سیاست دوگانەی ناتو، از سوی حکومت ترکیه هدف حملات قرار داده می‌شوند. او تصریح کرد هدف حمله به گریلاهای شرق کردستان این است که مشی آزادیخواهانه پژاک را با تسلیم‌پذیری بسوی جریان بارزانی منحرف کنند. این روند از سوی ناتو و آمریکا و اسرائیل سرپرستی می‌شود.

او در مورد سکوت دول جهانی و رسانەهای آنها در قبال بمباران گریلاهای شرق کردستان گفت: "آن نیروهایی که می‌گفتند می‌خواهند از تحولات و سرنگونی رژیم ایران حمایت کنند امروز کجایند؟ گریلاهای شرق کردستان هر روز هدف حمله قرار می‌گیرند اما این نیروها سکوت می‌‌کنند. مردم باید این حقیقت را بدانند که قدرت‌های جهانی هیچ برنامه‌ای برای تغییر نظام یا تحول و تضمین حقوق و آزادی‌های اجتماعی مردم ایران و شرق کردستان ندارند بلکه هدفشان فقط به تسلیم واداشتن رژیم ایران است."

فواد بریتان در بخش پایانی این گفت و گو اظهار داشت: آن رسانەها و تریبون‌هایی که برای مطرح کردن حملات رژیم ایران به شماری از احزاب روژهلاتی، سر و صدایشان گوش دنیا را کر کرد در حال حاضر نمی‌خواهند حتی یک کلمه از حملات به پژاک و گریلاهای آزادی شرق کردستان حرف بزنند. زیرا نمی‌خواهند در مورد جریان آزادیخواهی و ملی و دمکراتیک در ایران صحبت کنند. ولی مردم ما بخوبی تفاوت میانه جریان آزادیخواهی و خودفروختگی و همچنین تفاوت نژادپرستی با ملتِ دمکراتیک را می‌داند.