گلستان کیلیچ کوچیگیت: راه و مخاطب رهیافت مسئله کورد مشخص است

معاون گروه دم پارتی، گلستان کیلیچ کوچیگیت گفت‌: ‌«راه و مخاطب رهیافت مسئله کورد مشخص بوده و در امرالی می‌باشد، او جناب اوجالان است.‌»

معاون گروه حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها ‌(دم پارتی)، گلستان کیلیچ کوچیگیت در نشست مطبوعاتی مجلس، تحولات و موضوعات روز را ارزیابی نمود و نسب به اشغال‌ شهرداری جولمرگ و واقعه آتش‌سوزی واکنش نشان و اعلام نمود کنش‌های علیه این اعمال ادامه خواهند داشت.

گلستان کیلیچ کوچیگیت توجه‌ها را به تحمیل انزوا بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان معطوف داشت و گفت‌: ‌«مسئله نظام تحمیل انزوا در زندان‌ها بسیار مهم است. در زندان‌ امرالی ۴ سال و ۳ ماه است که خانواده‌ها نمی‌توانند به ملاقات بستگانشان بروند. زندانیان از ۲۷ نوامبر به کنش روی آوردند و ملاقات با وکلا و بستگان و خانواده‌هایشان را تحریم کردند. خانواده‌های آنان می‌خواهند با وزیر دادگستری دیدار کنند. خانواده‌ها هر هفته در مقابل زندان‌ها کنش‌هایی انجام می‌دهند. برای اینکه انزوای تحمیلی از میان برداشته شود و شرایط زندانیان بهتر شود اینکار را انجام می‌دهند. اما متاسفانه ما درباره این امر هیچ پاسخی نمی‌دهند. بجای دیدار و پاسخگویی، وزیر دادگستری می‌گوید تحمیل انزوا وجود ندارد و حقایق را پنهان می‌کند. اگر تحمیل انزوا وجود ندارد، چرا به مراجعات ۳۵ دفتر حقوقی که متشکل از یک هزار و ۳۳۰ وکلا می‌باشند پاسخی نمی‌دهید‌؟، اگر تحمیل انزوا وجود ندارد چرا به مراجعات نمایندگان پارلمان پاسخ نمی‌دهید‌؟، نمایندگان پارلمان ما می‌خواهند به امرالی بروند، چرا اجازه ملاقات با خانواده و کلا را نمی‌دهید‌؟. باید وزیر دادگستری جناب ییلماز تونج به این پرسش‌ها،‌ پاسخ بدهد.

یگانه راه عبدالله اوجالان است

تا زمانیکه در این کشور، مسئله کورد به رهیافت نرسد، هیچ مسئله و مشکل دیگری در این کشور به راه‌حل نخواهد رسید. یگانه راه بصورتی کاملا مشخص و آشکار اینست که مخاطب رهیافت، جناب عبدالله اوجالان می‌باشد. با مخاطب گرفتن جناب اوجالان تمام مسائل می‌توانند به راه‌حل دست یابند و آب پاکی بروی این آتش سیاست و اقتصاد ریخته شود و خاموشش کرد‌»