تصویر

گوربوز: وقت آن رسیده که درباره آزادی عبدالله اوجالان صحبت کنیم

محمد شیرین گوربوز، رئیس مشترک استانی د‌ب‌پ گفت: «اکنون زمان آن رسیده که در مورد آزادی آقای عبدالله اوجالان صحبت کنیم. همه باید به وظیفه خود عمل کنند.»

از ۲۵ مارس ۲۰۲۱ از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که در انزوای مطلق در زندان بسته امنیتی عالی نوع اف امرالی به سر می‌برد، اطلاعی دریافت نمی‌شود.

محمد شیرین گوربوز، رئیس مشترک حزب مناطق دموکراتیک (د‌ب‌پ) استان آمد، در مورد انزوای مطلق تحمیل شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان گفت: «همه ما می‌بینیم که حکومت آک‌پ-م‌ه‌پ که از هرج و مرج و بحران عمیق تغذیه می‌کند، در تلاش است تا با نادیده گرفتن مردم، به حاشیه راندن آنها و با نادیده گرفتن مطالبات موجه‌شان بر برخی از فرآیندها غلبه کند. ما می‌توانیم ارتباط بین ادامه انزوای مطلق علیه آقای عبدالله اوجالان برای بیش از ۴۰ ماه و همه چیز از بحران اقتصادی در کشور گرفته تا استقلال قوه قضائیه را مشاهده کنیم. نه تنها در امرالی، بلکه همه مردم ترکیه همراه با آقای عبدالله اوجالان در انزوا هستند. امروز می‌بینیم که دولت آک‌پ-م‌ه‌پ در مورد مطالبات برحق مردم کورد نقش‌های ریاکارانه ایفا می‌کند.»

شرایط انزوا کل کشور را فرا گرفته است

گوربوز با اشاره به اینکه انزوای شدید در امرالی وجود دارد، گفت: «در حالی که برای برقراری یک زندگی مشترک باید به مخاطب را مبنا قرار داد، در حالی که انزوا باید پایان یابد، و در حالیکه باید در مورد آزادی جسمانی آقای عبدالله اوجالان صحبت کنیم، ما هنوز با اقدامات غیرقانونی روبرو هستیم. متاسفانه شرایط انزوا ادامه دارد. مردم می‌دانند در حالی که همه محافل جهان، همه سازمان‌های مردم نهاد شرایط انزوا را نمی‌پذیرند، متأسفانه انزوایی که در امرالی راه‌اندازی شده است، کل کشور را فراگرفته است.»

«همه مشکلات با انزوا مرتبط است»

محمد شیرین گوربوز، رئیس مشترک استانی د‌ب‌پ با تاکید بر اینکه این تخلفات بر تمام اقشار جامعه تأثیر منفی گذاشته است، افزود:

«ابتدا باید دید که انزوا در شرایطی است که حتی راه رفتن در خیابان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همه مردم ترکیه باید این را ببینند. امروز مردم از سراسر جهان درخواست مشترکی برای پایان دادن به این مشکل دارند. نادیده گرفتن این خواسته‌ها مانند شعله‌ورتر ساختن هرج و مرج است. تعمیق‌بخشی به انزوا هیچ فایده‌ای برای کسی ندارد. همه مردم و احزاب سیاسی باید این شرایط انزوا را در دستور کار خود قرار دهند. همه مشکلاتی که در ترکیه تجربه می‌شود، مربوط به انزوا است، تا زمانی که این شرایط انزوا از بین نرود، محیط جنگ و هرج‌ومرج روز به روز سخت‌تر می‌شود. در اینجا از همه خلق‌ها می‌خواهم؛ با هم این انزوا را بشکنیم. انزوای مطلقی که بر آقای اوجالان تحمیل شده است باید برداشته شود.»