ه‌ب‌د‌ه: ما باید با همه مردم علیه حملات فاشیستی متحد شویم

ه‌ب‌د‌ه در واکنش به حملات نژادپرستانه گفت: «ما باید با سیاست‌هایی که در خدمت فاشیسم است مخالفت کنیم و با همه مردم ستمدیده بر اساس خواهری-برادری متحد شویم.»

بیانیه ه‌ب‌د‌ه در رابطه با حمله فاشیست‌ها در قیصری

کمیته اجرایی جنبش انقلابی متحد خلق‌ها (ه‌ب‌د‌ه) بیانیه‌ای کتبی علیه حملات فاشیست‌ها علیه مردم سوریه صادر کرد.

بیانیه ه‌ب‌د‌ه به شرح زیر است:

«در سالگرد کشتار سیواس و چوروم که توسط فاشیسم ترکیه علیه زحمتکشان علوی انجام شد، کشتار و قتل‌عام جدیدی به راه افتاد. موج جدیدی به سلسله بی‌پایان تجاوزات، خونریزی‌ها و کشتارها اضافه شده است. حملات فاشیست‌ها علیه مردم کورد، علویان، ارمنی‌ها و یونانی‌ها با حملات به آوارگان عرب فراری از جنگ سوریه ادامه دارد. حملاتی که علیه پناهندگان فقیر و شاغل در قیصریه انجام شد، نتیجه سیاست‌های خصمانه فاشیسم ترکیه و تبلیغات علیه پناهندگانی است که مدت‌هاست آنها را به عنوان منبع مشکلات اقتصادی هدف قرار داده است، اما از آنها به عنوان استثمار نیروی کار ارزان نیز استفاده می‌کند. پناهندگان فقیر طبقه کارگر که در پایان جنگ در سوریه با تلاش مشترک امپریالیسم و ​​جمهوری ترکیه مجبور به مهاجرت شدند، هدف این سیاست حمله قرار گرفتند که هدف آن تضعیف آگاهی و منحرف کردن مبارزه طبقاتی کارگران ترکیه است.

«آنها می‌خواهند مردم را در برابر یکدیگر قرار دهند»

مهاجران و پناهندگان سوری دشمن طبقه کارگر و زحمتکشان نیستند. آنها به هیچ عنوان مسئول تخریب اقتصادی نیستند که کارگران با آن مواجه هستند. حاکمانی که می‌خواستند بین مردم دشمنی ایجاد کنند، دیروز مردم کورد، علوی، ارمنی و یونانی را هدف قرار می‌دادند. امروز هدف پناهندگان سوری است. می‌بینیم که پناهندگانی که بارها به بهانه‌ها و توجیهات مختلف مورد حمله قرار گرفته‌اند، به عنوان نیروی کار ارزان مورد استثمار شدید قرار می‌گیرند، از زنان پناهنده به عنوان ابزار جنسی استفاده می‌شود و به ویژه احزاب فاشیستی آنها را دشمنانی معرفی می‌کنند که عامل و منشأ فقر، فلاکت و معضلات مختلف اجتماعی هستند. این سیاست خصمانه فقط به مبارزه طبقاتی و مبارزه ما برای آزادی آسیب می‌رساند. مبارزه متحد کارگران و خواهری-برادری مردم ضامن آزادی و رهایی ماست. سیاست‌های مبتنی بر واداشتن فقرا به دشمنی با فقرا تنها زنجیر بردگی کارگران و زحمتکشان ترکیه‌ای را ضخیم‌تر خواهد کرد و آنها را از منافع ذاتی‌شان بیگانه می‌کند.

کشتارهایی که در کوردستان انجام شد، قتل‌عام علیه علویان، کشتار علیه نیروهای دموکراتیک انقلابی همه برای یک هدف مشترک بود و آنچه امروز انجام می‌شود با آنها تفاوتی ندارد. فاشیسم؛ مبتنی بر واداشتن مردم علیه یکدیگر، تهاجم نامحدود و جنگ است. جمهوری ترکیه همچنین با جنگ‌های اشغالی خود در کوردستان و سوریه عامل اصلی مشکل پناهندگان است. آنها با حمایتی که از تبهکاران جهادی کردند باعث تخریب خانه‌های پناهندگان شدند. آنها باعث شدند که پناهندگان به دلایل اقتصادی و اجتماعی نتوانند به زندگی خود ادامه دهند. گریختن از حملات و جنگ تبهکاران واقعیت است. نادیده گرفتن اینکه این سیاست که عمدتاً توسط فاشیسم ترکیه دنبال می‌شود، مبتنی بر مبنای الحاقی، استعماری است و دستاوردهای طبقه حاکم مانند نیروی کار ارزان، بازار و غیره، سرپوش گذاشتن بر واقعیت‌ها است. ما به عنوان یک اتحادیه انقلابی از ترکیه و کوردستان از همه کارگران و زحمتکشان می‌خواهیم که بر این اساس علیه سیاست‌های نژادپرستانه-فاشیستی مبارزه کنند. واضح است که اگر نتوانیم جلوی این سیاست‌ها را بگیریم، فردا دوباره هدف این حملات خواهیم بود.

واقعیت مهم دیگر این است که ادعای «نشان دادن واکنش به تجاوز جنسی» که بهانه‌ای برای حملات ارائه می‌شود، سیاستی نیست که حرکت فاشیستی، یکی از شدیدترین مرتکبین تجاوز و خشونت علیه زنان که خصومت شدیدی نسبت به مبارزه برای آزادی زنان دارد، پذیرفته شود. سیاست زن‌ستیزی یکی از سیاست‌های اصلی جنبش فاشیستی است. فاشیست‌ها، مدافعان نظام مردسالار، در بهترین حالت تنها می‌توانند عامل و سبب سوء استفاده و قربانی شدن زنان یا کودکان باشند. در غیر این صورت او نمی‌تواند در موقعیتی قرار گیرد که مردم را مورد بازخواست قرار دهد.

«در مقابل فاشیسم باید یک موضع فعال اتخاذ شود»

ما می‌خواهیم در اینجا از مردم ترکیه و باکور کوردستان درخواست کنیم: آزادی مردم در گرو مبارزه انقلابی متحد است. نابودی فاشیسم تحت سلطه مردان، در گرو رهایی زنان است. ما باید با سیاست‌هایی که در خدمت فاشیسم است مخالفت کنیم و با همه ستمدیدگان بر اساس خواهری-برادری متحد شویم. مبارزه متحد مردم مستلزم موضع‌گیری فعال در برابر کشتار و حملات فاشیست‌هاست. شکستن نفوذ سیاسی، ایدئولوژیک و نظامی-عملی فاشیست‌ها و نیروهای دولتی ضامن انواع فعالیت‌های سیاسی و زندگی آزاد است. مردم ما باید در راه رهایی و آزادی علیه فاشیسم سازماندهی کنند و به مبارزان و گریلاهای ه‌ب‌د‌ه بپیوندند. ما باید آمادگی های مسلحانه را در برابر همه حملات و کشتارها گسترش دهیم. محله‌ها، مدارس، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها و تمامی فضاهای زندگی کارگران باید به مراکز مقاومت در برابر این حملات تبدیل شوند. ما از همه مردم می‌خواهیم که مبارزان فعال و مؤثر این مبارزه باشند. نیروهای ه‌ب‌د‌ه برای انجام وظیفه پیشگامانه خود آماده عملیات هستند. این مبارزه مبارزه همه ماست، آزادی و رستگاری هدف مشترک ماست.»