ه‌ب‌د‌ه: نجات علویان در گرو اتحاد مردم کورد و کارگران است

ه‌ب‌د‌ه از کشته شدگان سِواس یاد کرد و گفت: «آزادی و نجات زحمت‌کشان علوی در گرو اتحاد مبارزات طبقه کارگر و مردم کورد است.»

بیانیه ه‌ب‌د‌ه

کمیته اجرایی جنبش انقلابی متحد خلق‌ها (ه‌ب‌د‌ه) به مناسبت سالگرد کشتار سواس بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد.

 محتوای بیانیه ه‌ب‌د‌ه به شرح زیر است: «سِواس... مادماک... در ۲ ژوئیه ۱۹۹۳ کشتار خونینی به دست دولت فاشیست در ترکیه و کوردستان رخ داد. ۳۳ انقلابی، روشنفکر و هنرمند زنده زنده سوزانده و به قتل رسیدند.

مثل همیشه پاسخ فاشیسم به مبارزه انقلابی نسل‌کشی بود. با این نسل‌کشی یک نسل‌کشی دیگر به تاریخ دولت ترکیه اضافه شد. کشتار سِواس نه اولین کشتار فاشیسم بود و نه آخرین آن. در تاریخ انقلاب متحد ما، مردم ستمدیده با کشتارهای زیادی روبرو بوده‌اند. کشتار درسیم، آگری، مَرَش و چوروم سیاست دولتی حاکمان است. با توجه به این واقعیت، حاکمان فاشیست وحشت و فاشیسم شدیدی را علیه جوامع انقلابی و دموکراتیک انجام دادند.

کشتار سِواس نیز به همین دلایل سازماندهی شد. دولت ترکیه این کشتار را با استفاده از گروه‌های مذهبی و فاشیست انجام داد. تحقیقات کشتار سواس هرگز انجام نشد. همچنین جنایتکاران فاشیست که مادماک را سوزاندند و کشتار سِواس را انجام دادند، آزاد شدند.

آزادی و رهایی زحمتکشان ستمدیده علوی در گرو اتحاد مبارزات طبقه کارگر و خلق کورد است تا بتوانیم به کشتارهای جدید فاشیسم پاسخ دهیم و نظام فاشیستی نسل‌کشی را شکست دهیم. برای پاسخ به نسل‌کشی‌های جدید فاشیسم و ​​شکست سیستم فاشیستی نسل‌کشی، ما باید یک مبارزه انقلابی واحد را توسعه دهیم. کارگران و زحمتکشان در مقابل تهدیدات علیه کارگران علوی نباید سکوت کنند. نجات و رهایی دست ماست و در گرو مبارزه انقلابی است.»