ه‌ب‌د‌ه : روحیه مقاومت ۱۴ جولای در مبارزه متحد ماست

کمیته اجرایی ه‌ب‌د‌ه با گرامی‌داشت یاد مقاومتگران مقاومت روزه بزرگ مرگ ۱۴ جولای گفت: «مشعل بزرگ مقاومت که در ۱۴ جولای برافروخته شد به همه کوه‌ها و شهرها کشیده شده است.»

بیانیه ه‌ب‌د‌ه

کمیته اجرایی جنبش متحد انقلابی خلق‌ها (ه‌ب‌د‌ه) با انتشار بیانیه‌ای مقاومتگران ۱۴ جولای را به یاد آورد. ه‌ب‌د‌ه با بیان اینکه ۴۲ سال از مقاومت روزه بزرگ مرگ ۱۴ جولای ۱۹۸۲ می‌گذرد، گفت، «مقاومتی که در زندان آمد گسترش یافت، ادامه مقاومتی است که در برابر تاریکی ۱۲ سپتامبر شکل گرفت.»

‌ه‌ب‌د‌ه اعلام کرد که مقاومت بی‌نظیری در برابر حملات و سیاست‌های کلان دولت ترکیه صورت گرفته و در نتیجه هزینه‌های سنگین، زندان آمد به نماد مقاومت تبدیل شده است و این موارد گفته شد: «بیش از صد نفر در این زندان جان خود را از دست دادند. در زیر شکنجه‌های سنگین نظام، تسلیم و جاسوسی بر انقلابیون و میهن‌دوستان تحمیل شد. با اجرای روش‌های همسان سازی، هویت‌های ملی و مذهبی با تمام وحشی گری مورد حمله قرار گرفت.

یکی از کادرهای برجسته پ‌ک‌ک به نام محمد خیری دورموش در ۱۴ جولای ۱۹۸۲ اعلام کرد که برای جلوگیری از تسلیم و همکاری و پیشبرد مبارزات، روزه‌ای را علیه تسلیم شدن، جاسوسی و شکنجه آغاز خواهد کرد. در دادگاه‌های فاشیسم با وجود همه فشارها و ظلم‌های دشمن، عزم مبارزه نشان داده شد و ندای مقاومت مطرح شد.

کادرهای برجسته کمال پیر، محمد خیری دورموش، آکیف یلماز و علی چیچک جنبش مقاومت بزرگی را علیه حکومت نظامی فاشیست ایجاد کردند. مقاومت روزه مرگ که پس از ۱۴ جولای آغاز شد و با عزم راسخ ادامه یافت، به هدف خود رسید و سیاست فاشیسم ترکیه را خنثی کرد.»

‌ه‌ب‌د‌ه در ادامه اعلام کرد که این مقاومت تا امروز ادامه دارد و رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در برابر انزوای تحمیلی شدید مقاومت می‌کند و ادامه داد: «حملاتی علیه زندانیان انقلابی و وطن‌دوست صورت می‌گیرد. تسلیم شدن تحمیل می‌شود و مجازات‌های خودسرانه اعمال می‌شود. فاشیسم هر روز در مقابل هر رهبر، انقلابی و میهن‌دوستی که نمی‌تواند او را تسلیم کند، شکست می‌خورد. این ناکامی هر روز دشمن را بیشتر خشمگین می‌کند. به همین دلیل مقاومت ۱۴ جولای در تمامی زندان‌ها به ویژه در امرالی ادامه دارد.

حملات دولتی به زندان‌ها محدود نمی‌شود. در باشور کوردستان، حملات اشغالگرانه در مقیاس وسیع علیه مناطق گریلا و روستاهای کوردها انجام می‌شود. در باکور کوردستان با تصرف شهرداری‌ها اراده مردم زیر پا گذاشته می‌شود. حملات اشغالگرانه دولت فاشیست ترکیه علیه باشور و روژاوا هیچ تفاوتی با سیاست‌های امپریالیستی ندارد. یقینا روزی این حکومت فاشیستی در برابر مقاومت مردم شکست خواهد خورد. شعله بزرگ مقاومت که در ۱۴ جولای برافروخته شد به همه کوه‌ها و شهرها کشیده شد. این مشعلی است که گریلاهای آزادی در کوه‌ها و مبارزه مبارزان و مردم ما در شهرها را روشن می‌کند. از این نظر مقاومت ۱۴ جولای همچنان ادامه دارد.

به مناسبت سالگرد مقاومت زندان در ۱۴ جولای، ما مردم خود را فرا می‌خوانیم. در برابر دولت ترکیه که می‌خواهد کل کشور را به زندان تبدیل کند، اراده انقلابی که مبارزه متحد را تقویت می‌کند با عزم راسخ ادامه می‌دهد. ما از مردم خود می‌خواهیم که به صفوف مبارزه علیه فاشیسم بپیوندند.»