هفتمین سالگرد قتلعام بیش از یکصد حامی صلح در ترکیه

ک‌ج‌ک یاد و خاطره شهدای گردهمایی حامیان صلح در آنکارا را گرامی داشت.

ک‌ج‌ک یاد با انتشار بیانیەای یاد و خاطره شهدای گردهمایی حامیان صلح در آنکارا را گرامی داشت

 سال ٢٠١٥ در چنین روزی داعش با بمب‌گذاری در گردهمایی حامیان صلح و دمکراسی در آنکارا حداقل ١٠٣ تن را قتلعام کرد. کنفدرالیسم جوامع کوردستان در پیامی یاد و خاطره شهدای این رویداد را گرامی داشته است.

در هفتمین سالگرد قتلعام گردهمایی حامیان صلح در آنکارا، بستگان قربانیان با تجمع بر مزار جانباختگان تأکید کردند حکومت ترکیه پشت این کشتار به دست داعش است.

 از سویی، نمایندگان حزب دمکراتیک خلقها، سندیکاها و سازمان‌های چپگرای ترکیه در تجمع اعتراضی که در محاصره پلیس برگزار شد حضور یافتند. مأمورین با حمله به تجمع‌کنندگانی که علیه فاشیسم، داعش و دولت ترکیه شعار می‌دادند، تعداد نامعلومی را دستگیر کردند.

 از سویی دیگر ریاست مشترک شورای اجرایی ک‌ج‌ک در پیامی از شهدای دهم اکتبر ٢٠١٥ که برای انقلاب و دمکراسی جانباختند تجلیل کرده است.

 کنفدرالیسم جوامع کوردستان در این بارە اعلام کردە است کە این دولت ائتلافی ترکیه بود که تبه‌کاران داعش را به بمب‌گذاری در گردهمایی حامیان صلح هدایت کرد.

ک‌ج‌ک مرتکبین قتلعام دستکم ١٠٣ شهروند کورد و ترک که برای حس همزیستی گردهم آمده بودند را محکوم کرده و آنها را شهدای جاویدان آزادی و دمکراسی توصیف می‌کند.