همایش مرکز تحقیقات ژنئولوژی برگزار شد

در این همایش مبارزه با خشونت دیجیتالی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، مقرر شد مرکز آگاهی، ارتقای فعالیت های فرهنگی و مهارت های زنان در حوزه فناوری افتتاح شود.

اولین همایش علمی مرکز تحقیقات ژنئولوژی با شعار از مبارزه سکینه و اوین تا ژیناو زینب و ناگیهان ژن، ژیان ،آزادی در کمپ سردم شهر شهبا برگزار شد. ۲۰۰نماینده از کنگره ستاره، اتحادیه زنان جوان، حزب اتحاد دموکراتیک ، جنبش جامعه دموکراتیک روژاوا و زنان دیگر سازمان ها به کنفرانس پیوستند.

در ابتدای این همایش یکی از سخنرانیهای عضو مرکز تحقیقات ژنولوژی، سردبیر مجله ژنولوژی، ناگهان آکارسل نویسنده و روزنامه نگار پخش شد. همچنین دیدگاه های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان توسط نوژیان هیسن از اعضای مرکز ژنولوژی  قرائت شد. پس از نمایش فیلم مبارزه سکینه، فیدان و لیلا، نتایج مرکز شجره نامه حلب، عفرین و شهبا توسط زاهده مامو، عضو مدیریت مرکز شجره نامه منطقه شهبا-عفرین قرائت شد. پس از بحث و بررسی پیرامون موضوع و نتایج تحقیقات مرکز تحقیقات زنان، کمیته برگزاری کنفرانس در چهار گروه شرکت کردند و برای رسیدن به اصول حل بسیاری از مشکلات، کارگاه آموزشی روش های خشونت علیه زنان انجام شد. .

این کارگاه ها بر خشونت علیه کودکان، توسعه اقتصاد از طریق حمایت و جمع گرایی، خشونت تکنولوژیک، اتحاد زنان و تقویت دوستی زنان متمرکز بود. پس از بحث و تبادل نظر، تصمیم بر این شد که کمپین های ملی برای مبارزه با خشونت الکترونیکی به هر نحو، افتتاح کتابخانه ها، حمایت از طرح های کاری و فرهنگی، ارائه آن ها از منظر زنان، آموزش جوانان و زنان در مرکز باید آغاز شود. برای محافظت از خود در برابر خشونت الکترونیک و توانمندسازی زنان در زمینه فناوری باز شد. این همایش با سرودەهای گروه کمان زرین شهید حوا و شعارهای درود بر مقاومت شمال و شرق سوریه پایان یافت.