حمایت جهانی از رهبر اوجالان

شخصیت‌های مشهور بین‌المللی در روز ۴ آوریل خواستار آزادی رهبر آپو شدند

روشنفکران، نویسندگان و سیاستمداران بهمراه افراد مشهور جهانی، روز ۴ آپریل در شبکه‌های اجتماعی ٧٣ مین سالروز تولد رهبر خلق کورد عبداله اوجلان را تبریک گفتند.

شخصیت‌های جهانی در پیام‌هایی با اشاره به انزوای ٢٣ ساله رهبر آپو در امرالی که با انواع موارد نقض حقوق بشر مواجه شده، خواستار آزادی بدون قید و شرط رهبری شدند.

اتحادیه خلق کاتالان با انتشار پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توییتر ضمن اشاره به مقاومت اوجالان در امرالی تاکید کرد که مبارزات آزادیخواهانه‌ی خلق کورد عاقبت به پیروزی می‌ا‌نجامد.

ماسیمیلیانو اسمریگلیو مدرس پیشین دانشگاه "روما تری" در ایتالیا و عضو گروه سوسیالیست و دمکرات‌های پارلمان اروپا در پیام توییتری خود عبدالله اوجلان را "رهبر تاریخی مبارزات آزادیخواهانه خلق کورد" خواند و خواستار آزادی بی‌قید و شرط وی شد.

جولیانو گراناتو، سخنگوی ائتلاف اقتدار مردم در ایتالیا هم با درج هشتگ آزادی برای اوجالان در حساب تویتترش خواستار پایان انزوای غیرقانونی در امرالی شد.

یک حزب جناح چپ و زیست محیطی آلمان نیز سالروز تولد ٧٣ سالگی رهبر آپو را یادآور شد و خواست که اوجالان در بیست و سومین سال زندان سرانجام آزاد شود.

شهردار منطقه‌ی ٨ شهر رم پایتخت ایتالیا نیز به سالروز تولد رهبر خلق کورد اشاره کرد و نوشت: یکی از بزرگترین متفکران سیاسی عصر ما که می‌تواند افق جدیدی برای صلح و دموکراسی در خاورمیانه و جهان ببخشد، از سال ١٩٩٩ همچنان در شرایط غیرانسانی در ترکیه زندانی است."

از سویی جانلوکا کوستانتینی، عکاس و فعال حقوق بشر ایتالیایی عکسی که خود نقشی کرده را به اشتراک گذاشت و نوشت: تولد عبدالله اوجالان مبارک.

همچنین شبکه سوسیالیست‌های سیاه‌پوست در آمریکا سخنانی از رهبر اوجالان را بازتاب داده و نوشته: "دولت-ملت نه تنها از ایده‌ها و پتانسیل کارگری جامعه بهره برداری می‌کند و آنرا استعمار می‌کند، بلکه برای حفظ موجودیت خود دست به ذوب انواع اندیشه‌ها و فرهنگ‌های معنوی و فکری می‌زند.

پرناندو بارنا، نماینده پارلمان اروپا از منطقه باسک در توئیتی به مناسبت ٧٣ سالگی رهبر کورد عبدالله اوجلان می‌نویسد؛ ما خواهان پایان انزوا و آزادی او هستیم.