همکاری پ.د.ک با نیروهای اشغالگر ترکیه

ارتش اشغالگر ترک تحرکات نظامی جدیدی را با همکاری نظامیان پ.د.ک در منطقه برادوست اقلیم کوردستان آغاز کرده است.

جولاندهی نیروهای اشغالگر ترکیه در مناطق تحت کنترل پارت دمکرات کوردستان- عراق و نقل و انتقالات نظامی به سوی ارتفاعات تحت حفاظت گریلاهای آزادیخواه کوردستان در حالی بوده که گفته می‌شود ارتش ترکیه در دو روستای منطقه برادوست اقدام به پیشروی کرده است. ک.ج.ک پیشتر پارت دمکرات را از همکاری با دشمن و براه انداختن جنگ برادرکشی برحذر داشته است.

به نقل از خبرگزاری روژنیوز، تعدادی از نظامیان اشغالگر ترکیه صبح امروز به چند روستای منطقه سیدکان واقع در منطقه برادوست در استان هولیر اقلیم کوردستان وارد شدند و برای روستائیان تشکیل جلسه دادند.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع بومی گزارش داده که تعداد نظامیان نزدیک به ١٠٠ نفر بود که در روستا گشت‌زنی کردند. آنها به ساکنین محلی هشدار دادند که نباید از آن محدوده، خطری پایگاههای نظامی ترکیه را تهدید کند.

ترکیه با رضایت و سکوت دولت‌ اقلیم کوردستان و عراق قریب ۴٠ پایگاه نظامی در باشور کوردستان احداث کرده است.

در روزهای گذشته گزارش‌هایی از نقشه‌ پنهانی دولت ترکیه و پارت دمکرات کوردستان به رهبری بارزانی برای عملیات مشترک علیه گریلاهای آزادیخواه کوردستان منتشر شد. پارت دمکرات کوردستان عراق این خبر را تاکنون تکذیب نکرده است.

برخی رسانه‌های محلی می‌گویند نظامیان ترکیه در منطقه برادوست دست به پیشروی زده و دو روستا را اشغال کرده‌اند. منابع بومی در عین حال از وقوع درگیری میان پ.ک.ک و ارتش ترکیه در نزدیکی دو روستای "للیکان" و "خلیفان" خبر می‌دهند.

گفته می‌شود نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کوردستان در سفر اخیر به آنتالیای ترکیه در دیدار با اردوغان به توافقی برای هجوم مشترک به پ.ک.ک دست یافته است. 

کنفدرالیسم جوامع کوردستان اخیرا در یک بیانیه اعلام کرد پس از دیدار بارزانی و اردوغان، نقل و انتقالات نظامی بسوی مناطق تحت حفاظت نیروهای گریلا افزایش یافته است. ک.ج.ک از پ.د.ک خواسته بود که با حکومت اشغالگر ترکیه که مرتکب نسل‌کشی کوردها شده است همکاری نکند و از جنگ برادرکشی بطور جدی امتناع ورزد.