حملە ماموران امنیتی بە زندان کرج

بعد از فاجعە حملە بە زندانیان در زندان اوین کە در اوج خیزش اخیر ایران روی داد، عصر روز گذشتە نیروهای رژیم ایران بە زندان کرج نیز حملە کردند.

طبق اخبار منتشر شدە روز گذشتە  نیروهای امنیتی زندان بعد از آنکە درصدد برآمدند چند زندانی محکوم بە اعدام را از سالن ۴ زندان مرکزی کرج به سلول انفرادی منتقل نمودە و در روزهای آتی حکم اعدام آنها را اجرا کنند، حملە نیروهای امنیت بە زندانیان آغاز شد. 

اعتراض زندانیان از حوالی ١٤:٣٠  با سردادان شعارهای ضد حکومتی از سالن ۴ و در هواخوری آغاز شد و سریعا به بندهای دیگر نیز گسترش یافت. نیروهای امنیت زندان با گلوله‌های ساچمه‌ای و جنگی زندانیان بندهای مختلف را هدف قرار دادند. طبق اطلاعاتی کە تاکنون بە دست آمدە است حداقل یکنفر از زندانیان توسط نیروهای حکومتی بە قتل رسیدە است و بیش از ۵۰ زندانی نیز مجروح شدەاند.

بنابە گزارش شبکە حقوق بشر کوردستان، در جریان این تیراندازی‌ها چندین زندانی از ناحیه چشم مورد اصابت گلوله ساچمه‌ای قرار گرفته و به شدت زخمی شدند. همچنین وضعیت این زندان همچنان امنیتی گزارش شده و ده‌ها زندانی با حمله نیروهای گارد زندان به سوئیت این زندان انتقال یافته‌اند.

رسانەهای وابستە بە حاکمیت نیز با بازتاب این گزارش سعی نمودند کە بە نحوی آن را عادی و در نتیجە برخورد میان زندانیان مواد مخدر اعلام کنند. خبرگزاری ایسنا به نقل از رئیس کل دادگستری استان البرز اعلام کردە است بعداز ظهر امروز روز شنبە  بین زندانیان بند مواد مخدر زندان درگیری محدودی رخ داد که در جریان این درگیری تعدادی از زندانیان چند پتو را در بخش هواخوری زندان آتش زدند.

این مقام قضایی رژیم جمهوری اسلامی ایران در ادامە افزود یکی از زندانیان به علت پرتاب سنگ از سوی زندانیان دیگر جان خود را از دست داده است و چند نفر از زندانیان نیز زخمی شده‌اند که به دلیل سطح پایین جراحت از سوی بهداری زندان اقدامات درمانی لازم برای آنها انجام شده است بر اساس اطلاعات شبکە حقوق بشر کوردستان تا کنون دست‌کم یک نفر کشته و بیش از ۵۰ زندانی دیگر زخمی شدەاند. منابع دیگر از جراحت حداقل ١٠٠ زندانی و شکستەشدن تعدادی از درها و دوربین‌ها خبر می دهند.