هشدار در مورد آتش‌سوزی از آتش‌نشانی شهرداری کلانشهر آمد

شهرداری کلانشهر آمد اعلام کرد که به جز یک مورد فوری مجوز و مرخصی پرسنل را لغو و اعلام کرد که در مدت ۲۲ روز تا پایان خرداد ۱۳۳۳ بار اطفاء حریق کردند.

اداره آتش نشانی شهرداری کلانشهر آمد (DBB) یک کمیسیون ۶ نفره ارزیابی خسارت را برای بررسی علت آتش‌سوزی و تعیین خسارات ناشی از آتش‌سوزی بین منطقه چنار آمد و شرمخ در مردین تشکیل داد. صلاح الدین زنگر، رئیس اداره آتش‌نشانی، احسان گزر، رئیس آموزش آتش‌نشانی، حسن اوگورلو و سیف‌الدین سالچی، رئیس اداره بهداشت، بیتار حسن کورکماز، رئیس بخش بهداشت و مهندس کشاورزی، ایلهان باشول، رئیس اداره پارک‌ها و باغ‌ها در این کمیسیون شرکت کردند. این کمیسیون تحقیقات خود را در این منطقه به پایان رساند که به مدت ۳ روز به طول انجامید.

اعضای کمیسیون اعلام کردند که داده‌های به دست آمده طی روزهای آینده در اختیار نهادها و ارگان‌ها قرار خواهد گرفت.

۴۵۳ آتش‌سوزی در یک هفته

از سوی دیگر، سازمان آتش‌نشانی شهرداری کلانشهر آمد اطلاعاتی در مورد آتش‌سوزی‌های چند روز اخیر به اشتراک گذاشت. در این اطلاعیه اعلام شده است که در ۲۲ روز پایانی ماه ژوئن، ۱۳۳۳ مورد مداخله آتش‌سوزی صورت گرفته که از این تعداد ۴۵۳ مورد در هفته گذشته رخ داده است. در این بیانیه آمده است: بین ماه‌های ژوئن تا نوامبر (۶ ماه) سال ۲۰۲۰، ۱۳۰۰ مداخله، بین ماه‌های می تا نوامبر (۷ ماه) سال ۲۰۲۱، ۴۸۹ مداخله، بین ژوئن تا نوامبر (۶ ماه) ۲۰۲۲، ۴۸۵ مورد، بین ماه‌های ژوئن تا دسامبر (۷ ماه) ۲۰۲۳ ، در ۸۱۰ آتش‌سوزی مداخله شد.

این تعداد در ماه ژوئن امسال افزایش چشمگیری داشته و به یک هزار و ۳۳۳ مورد رسیده است که از این تعداد، تعداد مداخلات آتش نشانی در ۷ روز گذشته در فاصله ۱۷ تا ۲۳ ژوئن دقیقاً ۴۵۳ مورد بوده است که در این مورد تعداد آتش‌سوزی‌ها در ماه ژوئن امسال، تعداد مداخلات با افزایش ۶۲ درصدی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی آزاد یلدیز گفت، روزانه در ۶۰ مورد آتش‌سوزی مداخله می‌کنند. یلدیز با بیان اینکه نیروهای آتش‌نشانی با دقت در این آتش‌سوزی‌ها مداخله و از آتش‌سوزی احتمالی جلوگیری کردند، خاطرنشان کرد، تمامی مجوزها و مرخصی‌های کارکنان آنها به جز موارد اضطراری لغو شده است.

یلدیز جمعیت این شهرستان را ۲ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: «سازمان آتش‌نشانی با کمبود تجهیزات و پرسنل مواجه است» . یلدیز تصریح کرد، با توجه به وسعت شهر باید ۵۱۰ کارمند در آتش‌نشانی مشغول به کار شوند اما با ۳۱۰ کارمند مشغول خدمت هستند. یلدیز تعداد ماشین‌های آتش‌نشانی را ۵۲ دستگاه اعلام کرد که در محدوده نیاز شهرستان باید ۹۰ دستگاه باشد.

یلدیز به منظور جلوگیری از آسیب‌های جانی و مادی و آسیب‌های طبیعی از شهروندان خواست ته سیگار و بطری‌های شیشه‌ای را در مناطقی که مزارع کشاورزی وجود دارد دور نیندازند. همچنین یلدیز از کشاورزان خواست تا برای سوزاندن محصولات خود حساس‌تر عمل کنند و محصولات خود را آتش نزنند.