حزب اسلامی کوردستان‌: علیه حملات دولت ترکیه قیام کنید

حزب اسلامی کوردستان ‌(پ‌ی‌ک) به حملات اشغالگرانه دولت ترکیه علیه باشور کوردستان واکنش نشان داد و خلق کورد را فراخواند که علیه حملات اشغالگرانه دولت ترکیه قیام کنند.

فراخوان قیام علیه اشغالگری ترکیه

حزب اسلامی کوردستان طی بیانیه‌ای به نقشه‌های اشغالگرانه دولت ترکیه علیه باشور کوردستان واکنش نشان داد و فراخوان قیام برضد این حملات را داد.

حزب اسلامی کوردستان در بیانیه خود چنین گفت‌: ‌«دولت اشغالگر ترکیه روزانه به باشور کوردستان حمله می‌کند. شمار کثیری از تانک‌ها، سلاح‌های سنگین و سربازان خود را در اقلیم کوردستان مستقر کرده است. در برخی مناطق بر سر جاده‌ها،‌ ایست بازرسی ایجاد کرده و شناسنامه شهروندان را کنترل می‌کنند همچنین روستاهای بسیاری را با اعمال زور خالی از سکنه و ساکنان آنجا را آواره کرده است. دولت ترکیه از روز بنیانگذاری‌اش تاکنون با خلق کورد دشمنی می‌کند.

فلسفه بنیانگذاری دولت اتحادترقی بر اساس انکار، آسمیلاسیون و دشمنی علیه  هویت خلق کورد،‌ در ترکیه ایجاد شده است.

این حکومت از زمان بنیانگذاری‌اش تا امروز به شیوه‌ وحشیانه سیاست نابودسازی،‌ انکار بخصوص علیه خلق کورد را روا می‌دارد. این دولت فاشیست سال‌هاست که به بهانه حزب کارگران کوردستان ‌(پ‌ک‌ک) با سلاح‌های سنگین به باشور کوردستان حمله می‌کند و برای اشغال کردن باشور کوردستان دها پایگاه نظامی ایجاد کرده است.

دولت نژادپرست ترکیه نه تنها علیه نیرویی کوردی می‌جنگد، بلکه ‌برعلیه تمام خلق کورد و دستاوردهای خلق کورد جنگ روا می‌دارد. حکومت آک‌پ و م‌ه‌پ به خیال عثمانی‌گرایی می‌خواهد ابتدا دستاوردهای خلق کورد بخصوص در باشور و روژاوای کوردستان را از میان بردارد و سراسر خاک کوردستان را اشغال کند. حکومت آک‌پ و م‌ه‌پ با نگرش اتحادترقی نه تنها برای خلق کورد، بلکه برای تمام خلق‌های خاورمیانه و خلق‌هاس مسلمان نیز یک تهدید است. ما باید برای خلق کورد و آزادی کوردستان یک موضع شرافتمندانه اتخاذ کنیم،‌ اتحاد ملی استراتژیک را عملی کنیم. اگر ما با روح میهن‌دوستی علیه نقشه‌های دولت اشغالگر ترکیه در باشور کوردستان نه ایستیم، این امر فردا به فاجعه‌ای برای تمام خلق کورد مبدل خواهد شد.

درخواست ما از خلق کورد اینست که به بصورتی یکصدا علیه حملات دولت ترکیه قیام کنند. فراخوان ما برای سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، آمریکا و دوئل عربی اینست که در برابر حملات دولت ترکیه، از خود موضع‌گیری نشان بدهند. تمام اشغالگران کوردستان بخوبی می‌دانند، ما با روحی ملی از دستاوردهای کوردستان به مثابه مقدسات‌مان دفاع خواهیم کرد.‌»