حزب چپ سبز در رابطە با فروپاشاندن فاشیسم اطلاعیەای صادر کرد

حزب چپ سبز در جمع‌بندی جلسە ۲۶ مارس خود اعلام کرد: ما از خلقمان خواستاریم که از حزب چپ سبز حمایت کنند، زیرا فاشیسم را نابود خواهیم کرد و یک جمهوری دموکراتیک ایجاد خواهیم کرد.

حزب چپ سبز در رابطه با نتایج آخرین نشست شورایش که در ۲۶ مارس برگزار شد، اعلام کرد: ما با حزب دموکراتیک خلق‌ها همکاری می‌کنیم و زیر چتر شورا از این خواسته‌ها دفاع خواهیم کرد.

در ادامه اطلاعیه گفته شده که ستمدیدگان، دموکرات‌ها‌، انقلابیون، علویان‌، کوردها، زنان و جوانان در این کشور فرصتی تاریخی برایشان پیش آمده تا از شر این رژیم دیکتاتوری اشغالگر خلاص شوند و به سوی جمهوری دموکراتیک حرکت کنند و تاکید شده که توانایی استفاده از این فرصت را دارند و از آن استفاده خواهند کرد.

ما با جوامع حزب دموکراتیک خلق‌ها کار می‌کنیم

در بخش دیگری از این اطلاعیه با اشاره به مسئولیت‌پذیری در قبال همبستگی انقلابی و دموکراتیک اظهار شد: حزب چپ سبز در برابر تهدیدات علیه حزب دموکراتیک خلق‌ها بدون تردید به وظایف خود در قبال همبستگی انقلابی و دموکراتیک عمل خواهد کرد، قبلا نیز گفته بود که خلق‌های ترکیه را بدون گزینه نخواهد گذاشت. پس از تصمیمات مسئولین حزب دموکراتیک خلق‌ها، ما پرچم آغاز مبارزات انتخابی را به عنوان حزب چپ سبز به اهتراز در خواهیم آورد. ما با جوامع حزب دموکراتیک خلق‌ها برای خواست‌های جامعه کە برابری، آزادی، صلح، دموکراسی و عدالت‌طلبی است تلاش می‌کنیم زیر چتر شورا از این خواسته‌ها دفاع خواهیم کرد.

ده‌ها هزار نفر از شهروندان ما در اثر زلزله جان خود را از دست داده‌اند، این در اثر حادثه و سرنوشت نیست، بلکه نتیجه سیاست‌های حکومت است. این حکومت که به طبیعت و حقوق طبیعت اهمیت نداد و با چشم طمع به همه چیز می‌نگرد، همراه با زلزله ویران شد. ما به همراه تمامی خلق‌ها، گروه‌های مذهبی، ستمدیدگان، زنان و جوانان آن آوار خراب شده را از میان خواهیم برداشت. ما همراه هم آن شهرها را بازسازی خواهیم کرد که در برابر بلایا مقاومت کنند و با محیط زیست هماهنگ باشند.

ما یک مبارزه گسترده را ایجاد خواهیم کرد

ما یک سازمان گسترده ایجاد خواهیم کرد و به مبارزات آزادی‌خواهانه همه خلق‌های تحت ستم به ویژه خلق کورد ادامه خواهیم داد. بر ضد سیاست جنگ و سیاست امنیتی که حکومت از آن پیروی می‌کند، ما برای صلح پایدار مبارزه خواهیم کرد.

ما برای طبیعت و محیط زیست به تلاش‌های خود ادامه خواهیم داد و به غارت حکومت پایان خواهیم داد.

ما مایه دفاع از خواسته‌های همه زحمتکشانی که در سایه‌ی بحران بزرگ روز به روز فقیرتر می‌شوند، امنیت شغلی و امنیت آن‌ها از بین رفته و بر ضد همه آن‌ها برای زندگی انسانی، منافع و آزادی سندیکایی و صنفی آن‌ها مبارزه می‌کنند خواهیم بود.

اراده میدان‌های نوروز

ما به عنوان حزب چپ سبز نه تنها بخشی از سیاست پارلمانی نخواهیم شد، همزمان بخشی از مبارزه برای آزادی و دموکراسی خواهیم شد که دهها سال است در خیابان‌ها، میادین و میدان‌های کار و زندگی ادامه دارد. با نیرویی که از اراده ۸ مارس و نوروز دریافت می‌کنیم، در مبارزه برای جلوگیری از توقیف شدن حزب دموکراتیک خلق‌ها که امروز بخشی از آن هستیم یک دینام تعیین‌کننده خواهیم شد. از بودن پرچم‌دار مبارزه برای آزادی هزاران زندانی سیاسی که در زندان‌های تحت انزوا قرار دارند، تردید نخواهیم کرد.

فراخوان برای انتخابات در خارج از کشور

این انتخابات تنها در داخل مرزهای کشور برگزار نمی‌شود. برای رای‌دهندگان ما که به دلایل اقتصادی و سیاسی مجبور به زندگی در خارج از کشور هستند، مهم است. از آن‌ها می‌خواهیم که از مبارزه برای برابری، آزادی و دموکراسی همه خلق‌ها که در این سرزمین زندگی می‌کنند، حمایت کنند.

خروج موفقیت‌آمیز از این انتخابات نه تنها برای خلق‌های ساکن در این سرزمین، بلکه برای همه خلق‌های منطقه نیز مهم است. باید ما به خاطر صلح در منطقه، به خاطر آینده خلق‌ها و کسانی که از جنگ فرار کرده‌اند و پناهنده شده‌اند، پیروز شویم.

رژیم سرکوبگر و مونیستی باید از بین برود

وظیفه امروز ما پایان دادن به این رژیم مونیستی است. از بین‌بردن این فشارهای ظالمانه و سیستم مونیستی و ایجاد یک زندگی سیاسی آزادیخواه و دموکراتیک که در آن به حاشیه راندن و تبعیض وجود نداشته باشد. وظیفه اصلی ما برای آینده اینست که با گسترش بخش‌های اجتماعی که سخنگوی آن هستیم و با افزایش نیروهای دموکراسی که در کنار آنها هستیم و مبارزه در راه برساخت جمهوری دموکراتیک را افزایش دهیم. از این رو مصمم هستیم که خیلی قوی وارد مجلس شویم و صحن مجلس را پر از صدای مبارزات اجتماعی کنیم.

مبارزه مشترک

حزب چپ سبز با تمام ارگان‌ها و قسمت‌های خود این وظایف را با تکیه بر اراده بزرگ خلق‌هایمان، انجام خواهد داد. ما به همه جامعه، خلق‌ها، زنان و جوانان و به ویژه زلزله‌زدگان این قول را می‌دهیم. ما می‌دانیم که مرحله‌ای که در آن قرار داریم تنها با ائتلاف‌ انتخاباتی قابل عبور نیست، بلکه لازمه‌ی آن مبارزه اجتماعی است. ما مصمم هستیم که با ساختارهای ائتلاف رنج و آزادی و همه نیروهای چپ، سوسیالیست و انقلابی در این مبارزه همکاری کنیم.

زندگی اکولوژیکی که در آن مسئله کورد از راههای دموکراتیک حل شود، زنان مورد خشونت قرار نگیرند، جوانان آینده داشته باشند، خلق‌ها و باورها بتوانند آزادانه زندگی کنند، به استثمار کارگری پایان داده شود و جامعه زیر ستون‌ها نمیرند، بیش از هر زمانی ممکن است.

ما با هم پیروز خواهیم شد

با این باور و عزم، ما از همه خلق‌هایمان می‌خواهیم که از حزب چپ سبز حمایت کنند، با هم فاشیسم را شکست دهیم و جمهوری دموکراتیک را برسازیم. ما اینجا هستیم، با هم پیروز خواهیم شد!