حزب دمکراتیک خلق‌ها: مقاومت کوبانی داعش را در بعد فیزیکی از میان برداشت

حزب دمکراتیک خلق‌ها به مناسبت روز اول نوامبر، روز جهانی کوبانی بیانیه‌ای را منتشر و اعلام نمود که انقلاب کوبانی انقلابی برای دوباره زیستن است. این مقاومت که با پیشاهنگی زنان آغاز شد، همزمان به مردسالاری نیز خاتمه داد.

کمیته مرکزی حزب دمکراتیک خلق‌ها در رابطه با اول نوامیر، روز جهانی کوبانی بیانیه‌ای را منتشر کرد. در این بیانیه آمده است که مردم کوبانی شش سال قبل، در مقابله با ترک‌تازیهای داعش، در مقابله با ارعاب جهانی این گروه، نه فقط برای موجودیت و هویت خود، بلکه همزمان برای حفاظت از بشریت آزاد نیز به مدت ۱۳۳ روز مقاومتی افسانه ای را آغاز کردند. داعشی که ارتش تجاوزکار و قاتل آن در نتیجه ائتلاف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی گسترش یافته بود و به بلایی برای تمامی جهان تبدیل شده بود، در کوبانی به هزیمت کشیده شد و مقاومت کوبانی این گروه را در بعد فیزیکی خاتمه داد.

خلقهای جهان قدم به قدم شاهد فداکاری و عشق زنان و جوانان کورد برای پاسداشت و حراست از ارزش‌های بشری بودند. در این مقاومت تمامی قشرهای جامعه از ۷ تا ۷۰ ساله برای حفظ ارزش‌های خلق به مقاومت دست زدند؛ و بر اساس فراخوان برندگان جایزه نوبل، آکادمیسین‌ها، روشنفکران، نویسندگان و سازمان‌های مدنی در سطح جهانی، روز اول نوامبر ۲۰۱۴ را به عنوان روز جهانی همبستگی با کوبانی اعلام کرده و بپا خاستند. از هر چهار سوی جهان، به منظور همبستگی با کوبانی در این روز، شاهد بپاخاستن خلق بودیم. به نام حزب دمکراتیک خلق‌ها، ما به ششمین سالگرد برخاستن روح همبستگی بین‌المللی خلق‌های جهان و مشعل‌های مقاومتی را که بر آینده نور دمیده است و تاریکی داعشیان را از میان برداشته است درود می‌فرستیم.

آنچه که در سال ۲۰۱۴ در کوبانی روی داد بازخواستی بود که آزادیخواهی از بربریت انجام داد؛ بازخواست روشنایی از تاریکی بود، بازخواست استبداد از استبداد بود. این روز در واقع با از میان برداشتن داعش، روز درهم شکستن تاریکی و استبداد بود. با این حال، ذهنیت داعش همچنان ادامه دارد و این مبارزه تاریخی نیز همچنان به پایان نرسیده است؛ مقاومت تاریخی کوبانی و همبستگی و حمایتی که از آن صورت گرفت، همچنان نیز در حضور خود را در مبارزه با داعش ادامه داده است و از سوی دیگر تاریکی داعش در هر فرصتی ایستار آزاد و خلاق را مورد ترکتازیهای خود قرار می‌دهد. این ذهنیت امروز با تصاویر متمایزی به ارزش‌های ناب بشری حمله می‌کند.

و اکنون با گذشت شش سال از این واقعه، پرونده‌ای با نام کوبانی علیه حزب ما گشوده شده است، همانگونه که پیش از این نیز اعلام کرده بودیم، گشودن این پرونده، عملیات انتقامی پیروزی کوبانی است. زیرا حاکمیت با شکست در کوبانی، نتوانست به منویات خود برسد، به همین دلیل متوجه حزب ما شده است.

در پایان این بیانیه آمده است که حزب ما در این مبارزه در کنار نیروهایی قرار گرفت که علیه تاریکی داعش خواهان آزادی و دمکراسی بودند. حزبمان مسئولیت گسترش این مبارزه را بر عهده داشته و با تجربه‌ای که از مقاومت کوبانی گرفته است، این خواست را با مسئولیت‌پذیری خود همچنان ادامه می‌دهد. به مناسبت اول نوامبر، روز همبستگی جهانی با کوبانی، این را روز به خلق کورد، دوستان خلق کورد و تمامی نیروهای آزادیخواه و دمکراسی‌طلب تبریک گفته و خواستار تداوم مبارزه مشترک علیه این گروه‌ها هستیم.