حزب دمکراتیک خلق‌ها: پاکسازی سیاسی به حاکمیت پایان می‌دهد

حزب دمکراتیک خلق‌ها در واکنش به تحمیل جو ارعاب سیاسی از سوی نظام آ.ک.پ و م.ه.پ اعلام کرد:"همه قلعه‌هایی که در دست حکومت بودند یکی پس‌از دیگری سقوط کردند. بدون‌شک این حکومت نیز پایان خواهد یافت."

شورای رهبری حزب دمکراتیک خلق‌ها (ه.د.پ) را رابطه با بازداشت گسترده کوردستانیان و آزادیخواهان از سوی رژیم ترکیه بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد.

در بیانیه ه.د.پ موضوع‌های زیر مورد بحث قرار گرفته‌اند:

"در ۱۴ آوریل ۲۰۰۹ تحت عنوان عملیات‌های ک.ج.ک حملات پاک‌سازی سیاسی آغاز شدند. امروز نام و روش این عملیات‌ها تغییر کرده‌است اما ذهنیت توطئه و کودتاگر همچنان ادامه دارد. در سالگرد عملیات ک.ج.ک در مقابل حزبمان و سیاست دمکراتیک تحت عنوان عملیات کوبانی حملات انجام می‌شود. این نیز نشانه درماندگی و بزدلی حکومت‌ است.

"ذهنیت امحاگر ادامه دارد"

در سال ۲۰۰۹ سیاست دمکراتیک اعلام کرده بود، ما خود در شهرهای خود را اداره کرده و در انتخابات نیز پیروزی‌های بزرگی به دست آوردند. در مقابل این پیروزی‌ها ده‌هزار سیاستمدار کورد، روزنامه‌نگار و نماینده سازمان‌های مدنی با عملیات ک.ج.ک را زندانی کردند. این پروسه‌ی پاک‌سازی را به‌ عهده جماعت قرار داده بودند، اما امروز حکومت آ.ک.پ دادگاه‌ها را به کنترل در آورده و این‌موضوع با همان روش ادامه دارد. سیاست دمکراتیک اعلام کرده بود، این عملیات توسط شبکه‌های جنایت‌کار داخل دولت و با پشتیبانی حکومت آ.ک.پ انجام شده‌اند.

اگر به این هشدارها توجه می‌شد، ترکیه چنین باج سنگینی نمی‌داد. با جنایت مشترک آ.ک.پ و جماعت ده‌ها انسان در تلاش برای کودتا زندگی خود را از دست دادند. سیستم وضعیت اضطراری به صدها هزار انسان ظلم و ستم روا داشت و ترکیه را به سمت تاریکی برد.

امروز با همان تفکر و با همان سرچشمه‌های مشترک جنایات انجام می‌شود و این ‌موضوع در پرونده کوبانی و عملیات آن انجام می‌گیرد. دیروز حکومت برای پاک‌سازی سیاست دمکراتیک زمانی‌ که حمله می‌کرد شریک جماعت بود، اما امروز شریک آن‌ها م.ه.پ است.

علی‌رغم همه قربانیان سنگین، اما سیاست دمکراتیک در حال‌ رشد است و به راه خود ادامه می‌دهد. در مقابل حملات پاک‌سازی کننده، قیم‌ها و فریب و دروغ‌ها اما توازن سیاسی را به نتیجه خواهد رساند. حکومتی که تلاش می‌کند خودمدیریتی آزاد و آثار آن را پاک‌سازی کند، همه قلعه‌هایی که در دست داشته ‌است را از دست داده و آخرین حمله فریب‌کارانه‌ی آن‌ها به حکومتشان پایان خواهد داد. نه عملیات ک.ج.ک و نه پرونده‌های کوبانی نمی‌تواند ما را متوقف کنند، ما به راه خود ادامه می‌دهیم. به‌همین مناسبت به همه سیاست‌مداران، اعضا و رهبران حزبمان و خلقمان سلام و درود می‌فرستیم. موضعگیری شما شکوه ماست."