حزب دموکراتیک خلق‌ها علیه نژادپرستانی که به تیم فوتبال آمد اسپور حمله کردند شکایت کرده است

کمیسیون قانون و حقوق بشر حزب دموکراتیک خلق‌ها شکایتی را علیه نژادپرستانی که به تیم آمد اسپور حملە کردە بودند، شکایت کرده است.

حزب دموکراتیک خلق‌ها اعلام کرد از استاندار بورسا و همکارانش، رئیس پلیس، نیروهای ویژه امنیتی که در جریان بازی موظف بودند، مقامات فدراسیون فوتبال ترکیه، مدیران باشگاه بورسا اسپور، بازیکنان، داوران و مهاجمان شکایت کرده است.

در شکایت کیفری حزب دموکراتیک خلق‌ها تقاضا شده که بنا به «اقدام از حیث تهدید، توهین، سلب آزادی، تحریک به نفرت و دشمنی، صدمه عمدی، به خطر انداختن امنیت عمومی، سوء استفاده از مقام که در قانون شماره 6222 تنظیم شده و سایر جرایم که از سوی دادسرا تشخیص داده خواهد شد» اقدام گردد.

در این تقاضانامه عنوان شده بود که مدیران بورسا اسپور و هوادارانش اعضای تیم آمد اسپور را هدف قرار داده و قصد لینچ کردن تیم آمد اسپور را داشته‌اند و گفته شده است: پس از فراخوان‌های لینچ‌کردن که قبل از مسابقه هفته‌ها طول کشید، عکس‌های قاتل با اسامی کد «توروس سفید» و «یشیل» که در قتل‌عام‌های فاعل-مجهول دهه 90 توسط کنترگریلاها در شهر آمد و استان‌های منطقه، از آنها استفاده می‌کرد توسط گروه‌های هوادار بورساسپور در ورزشگاه حمل شد. به این ترتیب مدیران باشگاه آمد اسپور، تیم فنی، بازیکنان و هوادارانی که به مسابقه آمده بودند مستقیماً تهدید به مرگ شدند و با شعارهایی که در سکوها سر داده می‌شد سعی شد کل تیم تحت فشار قرار گیرند.

در شکایت کیفری که شامل ادله اعمال مجرمانه، عکس و تصویر بود، درخواست شد با افراد متهم برخورد شود.