جستجوی عدالت برای کسانی که توسط دولت ترکیه ربوده شده و به قتل رسیده‌اند ادامه دارد

اعضای انجمن حقوق بشر و بستگان مفقودین به کنش جستجوی عدالت خود ادامه دادند.

شعبه جولمرگ ی‌ه‌د و بستگان مفقودین در صد و سی امین هفته خود با شعار «مفقودین باید پیدا شوند، قاتلین باید محاکمه شوند» در خیابان صنعت در منطقه گور جولمرگ گرد هم آمدند. بستگان مفقودین، مادران صلح، حزب مناطق دموکراتیک (د‌ب‌پ)، حزب برابری و دموکراسی خلق‌ها (دم پارتی) و بسیاری دیگر از مردم در این مراسم شرکت کردند. در مراسم این هفته پرونده فیصل اصلان مورد بازخوانی قرار گرفت. فیصل اصلان در سال ۱۹۹۴ به قتل رسید و قبل از آن وی مورد شکنجه قرار گرفته بود. روژدا اصلان خواهرزاده فیصل اصلان داستان او را خواند. 

ازمیر 

شعبه اعضای انجمن حقوق بشر در ازمیر در مقابل سومربانکا بیانیه‌ای صادر کرد. 

در این مراسم نمایندگان نهادهای جامعه مدنی و بسیاری از مردم شرکت کردند. در این مراسم از پرونده ایکرام محیاز یاد شد. ایکرام محیاز در ۵ ژوئیه ۱۹۹۴ ربوده و سپس به قتل رسید. نسخه کوردی بیانیه توسط زیلان گوموش رئیس مشترک ی‌ه‌د ازمیر و نسخه ترکی آن توسط علی آیدین رئیس مشترک اعضای انجمن حقوق بشر در شعبه ازمیر قرائت شد. 

در این بیانیه یادآور شده است که با گذشت ۲۰ سال از پرونده ایکرام محیاز، پرونده مختومه شده و در ادامه این پیام داده شده است: «پرونده‌های جنایات علیه بشریت مشمول گذشت زمان نمی‌شوند. بگذارید قاتلین و عاملین بدون مجازات نمانند.»