جوتیار پیشوا‌: بهترین آلترناتیو کنفدرالیسم دمکراتیک است

جوتیار پیشوا برگزاری کنگره پژاک را به خلق کورد، عبدالله اوجالان و به خانواده‌های شهدا تبریک گفت و بیان داشت‌: ‌«هدف کنگره هفتم،‌ اجرایی کردن سیستم کنفدرالیسم دمکراتیک است.‌»

هفتمین کنگره پژاک

جوتیار پیشوا که در کنگره پژاک مشارکت داشته، در ارتباط برگزاری هفتمین کنگره حزب حیات آزاد کوردستان ‌(پژاک‌) و اهداف این کنگره با خبرگزاری فرات ‌(ANF) مصاحبه کرد. 

جوتیار پیشوا در ارتباط با این کنگره بیان داشت‌: ‌«در ابتدا من با ابراز احترام و قدردانی در شخص شهدایی که از ابتدای بنیانگذاری پژاک تا به امروز شهید شدند، تمام شهدای راه آزادی کوردستان را گرامی‌ می‌دارم. همچنین یاد تمام شهدای ‌«انقلاب ژن ژیان آزادی» را گرامی می‌دارم که برعلیه رژیم اشغالگر ایران به سمبل مقاومت مبدل شدند. هفتمین کنگره پژاک را به رهبر آپو، خانوده‌ها و مادران شهدا، خلق میهن‌دوست کورد و به تمام خلق‌های ایران تبریک می‌گویم.‌ 

هدف اساسی این کنگره متلاشی کردن سیستم امرالی است 

ما بر این باوریم که هفتمین کنگره پژاک به گام بزرگی برای رهیافت مسئله خلق‌های ایران مبدل می‌شود. هدف اساسی این کنگره متلاشی کردن سیستم امرالی و آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان است. 

برگزاری هفتمین کنگره پژاک یکی از الزامات این مرحله بود و برای صیانت از ایده مقاومت ‌«انقلاب ژن ژیان آزادی‌» مهم می‌باشد. همچنین تدارکات پژاک برای رخداد‌ها و تغییراتی که در منطقه و جهان ایجاد می‌شود، است. اهمیت این کنگره در این است که ما به بخشی از رخدادهایی مبدل می‌شویم که روی می‌دهند و بروی آن موثر خواهیم بود. باید در تغییر و تحولات، نقشی بنیادین را ایفا کنیم. 

بهترین آلترناتیو برای سلطه‌گری موجود، کنفدرالیسم دمکراتیک است 

رهیافت ما برای مسئله خلق‌های ایران کنفدرالیسم دمکراتیک است. برای اینکه ما بتوانیم این مدل را به خلق‌های ایران برسانیم، پژاک کنگره خود برگزار نمود. کاملا مشخص است که بهترین آلترناتیو بجای رژیم قاتل و سرکوبگر ایران،‌ بنیان نهادن سیستم کنفدرالیسم دمکراتیک در ایران است. بدین ترتیب در این کنگره به این مورد اشاره شد که کار و کنش‌های پژاک کافی نبوده است تا سیستم کنفدرالیسم دمکراتیک را به خلق‌های ایران بشناساند. به همین دلیل در این کنگره خود را مورد خودانتقادی قرار داد. همچنین در این کنگره اشاره شد که باید برای بنا کردن ملت دمکراتیک در کودستان و بنا کردن سیستم کنفدرالیسم دمکراتیک در سراسر ایران، گام‌های بزرگتری برداشته شود. من اطمینان دارم که با این نیرو،‌ انرژی و اراده ما در آینده برای مطالبات خلق‌های ایران پاسخگو خواهیم بود.

ما اجازه نخواهیم داد که بذر خیانت کاشته شود

موضوعی دیگر و از اهداف بنیادین کنگره ما این بود که به هیچ‌وجه در روژهلات کوردستان اجازه نخواهیم داد که بذر خیانت کاشته شود. بدلیل اینکه سلطه‌گری و سیستم جهانی می‌خواهند در سراسر کوردستان این بذر را کاشته و این بیماری را پخش کند. به همین دلیل باید در برابر این مورد بسیار هشیار باشیم.‌‌‌»