خطر اعدام قریب الوقوع دو جوان کورد در روژهلات کوردستان

غروب روز گذشتە با انتشار خبر اعدام قریب الوقوع دو جوان شنویی در روژهلات کوردستان، بار دیگر التهاب بە عمومی در کوردستان دامن زد.

روز گذشتە با انتشار خبر اعدام قریب الوقوع دو جوان شنویی در روژهلات کوردستان با اسامی فرهاد و فرزاد طە زادە التهاب در کوردستان افزایش یافت. این دو برادر کە در جریان خیزش انقلابی خلق در روژهلات کوردستان و ایران از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شدە و بە اورمیە منتقل شدە اند، بدون وجود هیچگونە ادلە قانونی و مستنداتی، صرفا بە اتهام حضور در این خیزش با توصیە ادارە اطلاعات، از سوی دادگاه انقلاب اورمیە بە اعدام محکوم شدەاند.

با انتشار خبر اعدام این دو جوان، مردم در شنو، در مقابل منزل فرهاد و فرزاد طە زادە گردهم آمدند. مادر این دو جوان نیز با انتشار ویدیویی در شبکەهای اجتماعی از مردم، از نهادهای حقوق بشری و سازمانهای بین المللی درخواست نمودە است کە با اعمال فشار، مانع از اجرای حکم اعدام شوند.

همزمان با انتشار این خبر هاکان دمیر، نماینده کورد پارلمان آلمان در حساب‌های شخصی خود در تویتر اعلام کرد که کفالت سیاسی این دو برادر که در معرض خطر قریب‌الوقوع اعدام هستند بر عهده میگیرد.