ک‌ج‌د‌ک-اروپا در برابر حملات اشغالگرانه فراخوان داد: به میدان‌ها بیایید

کنگره جوامع دموکراتیک کوردستان در اروپا (ک‌ج‌د‌ک-اروپا) از خلق کورد و دوستانشان خواست تا در برابر حملات اشغالگرانه دولت ترکیه به متینا به خیابان‌ها بیایند.

ک‌ج‌د‌ک-اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «ارتش اشغالگر ترکیه با بالگرد، هواپیمای جنگی، توپ و راکت به منطقه متینا حمله کرده است.»
در این بیانیه آمده است: «دولت ترکیه در مقابل اعتراض میلیونی مردم در انتخابات ۳۱ مارس و برای اینکه دولت شکست خورده خود را روی پا نگه دارد، حمله‌ای اشغالگرانه را با همکاری حزب دمکرات کوردستان به متینا آغاز کرد تا یک بار دیگر دشمنی و خصومت خود را با کوردها نشان دهد.»
در این بیانیه اعلام شده است که دولت ظالم ترکیه به دستاوردها و ارزش‌های کوردستان حمله می‌کند و می‌خواهد با اشغال و کشتار به نتیجه برسد، گفته شد: «مقاومت خلق کورد و فداکاری‌های مبارزان، این نقشه‌ها را یکی پس از دیگری با شکست مواجه کرده است. نقشه نابودی و تصفیه‌ نژادی دولت ترکیه شکست خواهد خورد.
همانطور که در تاریخ کوردستان همیشه دیده شده و امروز هم مجدد دیده می‌شود دولت ظالم ترکیه چون می‌بیند با نیروی نظامی و اشغال‌گری نمی‌تواند به نتیجه دلخواه برسد، می‌خواهد از طریق نیروهای شریک و خائن به نتیجه برسد. وقتی روی تاریخ خود تمرکز می‌کنیم، می‌بینیم که بسیاری از مقاومت‌ها به وسیله نوکران از بین رفته است.
دولت نسل‌کش ترکیه که از مبارزه و مقاومت به تنگ آمده است، می‌خواهد با حمایت پ‌د‌ک دست به کشتار جمعی بزند و مقاومت را از بین ببرد. آنها به دلیل خیانت جیره‌خواران، حملات سنگین علیه خلق کورد را ادامه می‌دهند. همان‌ها قبلا به درخواست صدام خسارات و صدمات سنگینی به خلق کورد در باشور کوردستان وارد کردند.
در قرن بیستم، چون کوردها سازماندهی نداشتند و متحد نبودند، تقسیم شدند و قیام‌ها با حمایت نوکران شکست خوردند. با این حال، تاریخ به ما آموخته است که دولت ستمگر ترکیه حتی به کوردهای خائن اعتماد ندارد. پس از سرکوب قیام‌ها، خائنین نیز کشته شدند. سازماندهی و مبارزات خلق کوردستان به چنان قدرت و درکی رسیده است که قرن بیست و یکم را به قرن آزادی برای خلق ما تبدیل کند.»
در این بیانیه اعلام شده است که دولت اشغالگر ترکیه با حمایت حزب دمکرات کوردستان به گریلاهایی که برای عزت خلق کورد در مناطق دفاعی مدیا می‌جنگند حمله اشغالگرانه‌ای را آغاز کرده است و گفته شده است: «حمله علیه کل خلق و ارزش‌های کوردستان است. هر کوردستانی که به سرزمین، ارزش‌ها و خلق خود وفادار است، باید ایستادگی در برابر این سیاست‌های پلید و بالا بردن پرچم مبارزه را یک وظیفه میهنی بداند.
امروز روز صیانت از دستاوردهای خلق کوردستان با روحیه همبستگی میهنی و افزایش مقاومت در برابر سیاست‌های اشغالگرانه، حمله و نسل‌کشی دولت ترکیه به منظور حفاظت از آینده است.
به نام ک‌ج‌د‌ک-اروپا از همه خلق و روشنفکران کوردستان می‌خواهیم که در برابر حملات اشغالگرانه دولت ستمگر ترکیه با همکاری حزب دمکرات کوردستان، منافع و آینده خلق کوردستان را در نظر گرفته و برای شکستن اینگونه سیاست‌های پلید همه جا صدای خود را بلند کنند.»