کمیته کوردستان حزب حكمتيست حمله ارتش ترک به جنوب کوردستان را محکوم کرد

کمیته کوردستان حزب کمونیست کارگری- حکمتیست با صدور بیانیه‌ای تهاجم ترکیه به جنوب کوردستان را بشدت محکوم کرد.

کمیته کوردستان حزب کمونیست کارگری- حکمتیست در بیانیه‌ای از نیروهای آزادیخواه دعوت به عمل آورده است نسبت به قلدری ارتش ترک صدای خود را بلند کنند.

متن بیانیه به این شرح است:

"ارتش تركيه از روز ٢٣ آوريل حملات جنايتكارانه‌ای را به منطقه قنديل در كردستان عراق [جنوب کوردستان]، نقاطی كه نيروهای پ.ک.ک در آنجا مستقر هستند را آغاز كرده است.

ترکیه طی اين حملات گسترده كه با هواپيما و هلیكوپترهای جنگی و نيروی پياده نظام صورت گرفته، ٩ كيلومتر ديگر از خاك كردستان عراق را اشغال و در سه نقطه جديد مستقر شده است. طبق اخبارمنتشر شده هم اكنون جنگ بشدت بين ارتش تركيه و گريلاهای پ.ک.ک ادامه دارد. در این جنگ طبق روال همه جنگ‌های دیگر، مردم بيدفاع منطقه قربانی این جنگ و آتش افروزی می‌شوند. انسان‌های بیگناهی که خانه و کاشانه‌شان مورد بمباران و اصابت توپ و خمپاره قرار مي‌گيرد و نهایتا آوارگی و بی سرپناهی سهم این مردم محروم و بی پناه است. 

حمله تركيه به نیروهای مستقر در قندیل همزمان است با تعيين مجدد جايزه دوازده ميليون دلاری دولت آمريكا برای شناسايي و پيداكردن محل استقرار سه تن از رهبران پ.ک.ک و مسلما بدون چراغ سبز از طرف آمريكا اين حملات و جنگ‌افروزی نیروهای نظامی ترکیه صورت نگرفته است.

آنچه در اين ميان قابل توجه است، سكوت دولت عراق و حكومت اقليم كردستان و همچنين احزاب اسلامی در مقابل اين تجاوزگری آشكار است. اما این تنها دولت عراق و حكومت اقليم و احزاب اسلامی نيستند كه ساكت و نظاره گرند، جریانات ناسیونالیست متشکل در "مركز همكاری احزاب كردستان ايران" هم كه در كردستان عراق مستقر هستند، تنها به دلیل رقابتهای حزبی و جناحی با پ.ک.ک، در مقابل این جنایت آشکار، سكوت كرده و هیچ اعتراضی از جانب آنان هم صورت نگرفته است.

كميته كردستان حزب کمونیست کارگری - حكمتيست اين حمله جنايتكارانه ارتش تركيه به كردستان عراق را محكوم می‌كند و از همه نيروهای ازاديخواه می‌خواهد اين تعرض و قلدری ارتش تركيه را محکوم نمايند."